Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
SAGAN BEFEHL - DWORZEC GŁÓWNY - OP6637
Właściciel: Maxus
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 348 m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 01-05-2013
Data utworzenia: 01-05-2013
Data opublikowania: 01-05-2013
Ostatnio zmodyfikowano: 28-12-2019
43x znaleziona
3x nieznaleziona
4 komentarze
watchers 4 obserwatorów
47 odwiedzających
27 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
2 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: LABER TEAM, stabilo92
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna dla niepełnosprawnych  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Dworzec Główny


Nasi bohaterowie przeszli więc przez całe miasto na Dworzec Główny, gdzie dotarli przed godziną 18 i bez trudu kupili bilety na mający niedługo odjechać pociąg. Niestety, gdy siedzieli już wewnątrz wagonu przeprowadzono dodatkową kontrolę biletów, w czasie której zostali zdemaskowani i bezzwłocznie odwiezieni do miejscowego więzienia. 


 
Jelenia Góra, w porównaniu do innych śląskich miast, stosunkowo późno uzyskała połączenie kolejowe. Trudny, górzysty teren oraz peryferyjne położenie miasta nie sprzyjały wcześniejszemu zainteresowaniu się budową linii kolejowej, chociaż miejscowy samorząd zabiegał o tę inwestycję bardzo mocno. W 1862 roku podjęto decyzje o budowie  Śląskiej Kolei Górskiej. Biegła ona od Zgorzelca i Węglińca poprzez Lubań , Jelenią Górę, Wałbrzych do Kłodzka. Pierwszy odcinek linii kolejowej doprowadzono do miasta z Lubania, a jego uroczyste otwarcie odbyło się 20 sierpnia 1866 roku. Rok później gotowy był już odcinek z Jeleniej Góry do Wałbrzycha. W ten sposób miasto miało już połączenie z Wrocławiem.

 

W 1865 roku wybudowano w Jeleniej Górze dworzec kolejowy oraz magazyn towarowy i parowozownię. Władze miasta, a także Jeleniogórsko-Świerzawska Izba Handlowa szczególnie zabiegały o polepszenie połączenia kolejowego Jeleniej Góry z Wrocławiem i Legnicą oraz z różnymi miejscowościami Kotliny Jeleniogórskiej, a także z niektórymi miejscowościami leżącymi poza Śląskiem. Chodziło głównie o ułatwienie przyjazdu turystom i wczasowiczom, którzy w tym okresie zaczęli masowo odwiedzać Karkonosze. Na przełomie XIX i XX wieku stała się więc jelenia Góra ważnym ośrodkiem kolejowym dla miejscowości karkonoskich, które miały z centrum Kotliny dogodne połączenia. Szacunki mówią, że w latach 1899 i 1900 przez stację w Jeleniej Górze przewinęło się 1,8 miliona pasażerów. Wybudowany w 1865 roku dworzec kolejowy z trudem więc mógł podołać wzrastającym wymogom ruchu pasażerskiego i towarowego. W 1901 roku rozpoczęła się budowa nowych obiektów, która potrwała do 1906 roku i pochłonęła 1,8 miliona marek. Połączono wówczas tunelem perony , przebudowano poczekalnię oraz nową i większą parowozownię.

źródło: www.jelenia.rail.pl

W skrzynce znajdują się informacje niezbędne do podjęcia skrzynki finałowej!