Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Dzwony Gene Flores’a - OP5DCB
czyli skrzynka do podjęcia w ciszy nocy
Właściciel: Plebek
Założyciel: Kao
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 210 m n.p.m.
 Województwo: Polska > łódzkie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 26-11-2012
Data utworzenia: 26-11-2012
Data opublikowania: 26-11-2012
Ostatnio zmodyfikowano: 10-10-2016
114x znaleziona
4x nieznaleziona
6 komentarze
watchers 3 obserwatorów
9 odwiedzających
99 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
4 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Bogas, Jed team, pani_ka, SaYa
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Zalecane szukanie nocą  Dostępna rowerem  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL
 

Dzwony dla Łodzi

Cóż się zmieniło od tamtego czasu? Właściwie niewiele. Nigdzie nie napotkałam świeżych informacji na temat hotelu, ani losów rzeźby. Płot nadal stoi, daszki przechylają się pod naporem śniegu, przybyło trochę rdzy, a Łodzianie wciąż mijają dzwony zastanawiając się, co to takiego. Kao nie chce, aby obecni keszerzy do nich należeli :)

 

Warto wspomnieć o „Konstrukcji w Procesie”, czyli festiwalu - międzynarodowym święcie sztuki, w ramach którego powstała rzeźba.  O pierwszej edycji z roku 1981:

Łódzcy artyści reprezentujący różne dziedziny sztuki zaprosili 54 czołowych twórców ze świata do udziału w wystawie, do której prace tworzone były na miejscu. Równie istotna jak same prace, było doświadczenie współpracy, wykorzystanie nieformalnych kontaktów i entuzjazm. Odwołując się do tradycji międzywojennej awangardy, głoszącej włączenie sztuki w obszar codzienności, projekty realizowano z dostępnych na miejscu materiałów przy pomocy robotników łódzkich fabryk, a artyści byli gośćmi robotniczych strajków, świadcząc tym samym, że to, co dzieje się w Polsce, nie jest im obojętne. Okoliczności historyczne sprawiły, że wystawa stała się manifestacją solidarności ze społeczeństwem polskim, a jej realizacja udowodniła, że możliwe było stworzenie alternatywnej wobec władzy wspólnoty: efemerycznej, otwartej na eksperyment i jednostkowość.

Festiwal po raz ostatni (siódmy) odbył się w roku 2000, aby przerodzić się w „Łódź Biennale”. Ta z kolei  impreza miała być regularną formą swej poprzedniczki. Do tej pory odbyły się trzy edycje - w 2004, 2006 i 2010r.

W 2006r. otwarte zostało Muzeum Konstrukcji w Procesie. Wkrótce ekspozycje przeniesiono z Łódź Art Center do Muzeum Sztuki, a obecnie znajduje się nie-wiadomo-gdzie. Śladami festiwalu w mieście, poza „Dzwonami”, jest „Retkińska morela” oraz krzesełka w CH Manufaktura, na których można usiąść, a opatrzone są napisem „Oglądający jest rzeźbą/Patrz na innego człowieka”.

 Więcej tutaj i tu. 

 

 

Informacje praktyczne:

Obok dzwonów funkcjonuje parking (czynny w godz. 7:00-21:00), dlatego proszę o rozsądne podejmowanie  kesza w nocy. Tym bardziej, że znajduje się przy bardzo ruchliwej ulicy. 

Dodatkowe waypointy
Symbol Typ Współrzędne Opis
Interesujące miejsce --- Willa Floriana Jarischa (1925 - projekt - ??).
Interesujące miejsce --- Kamienica Zygmunta Deutschmana (1902 - projekt Gustawa Landaua-Gutentegera; przebudowana 1912) - sztandarowy przykład łódzkiej secesji.
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.