Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Trzecie molo - OP5B4B
Eigenaar: Templi01
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 6 meter NAP
 Provincie: Polen > pomorskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Normaal
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 12-10-2012
Gemaakt op: 12-10-2012
Gepubliceerd op: 12-10-2012
Laatste verandering: 24-10-2014
277x Gevonden
1x Niet gevonden
5 Opmerkingen
watchers 3 Volgers
134 x Bekeken
189 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
5 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Antytaon, Grzebien, snack, unieski, Zyfika
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Nature  Monumental place  You will need a shovel 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Port w Ustce, oprócz swojej funkcji handlowej i rybackiej, służył również jako baza pomocnicza niemieckiej marynarki wojennej. W związku z rosnącą wielkością okrętów wojennych, dla których port ustecki stawał się za mały, oraz planami militarnymi, w 1937 roku w niemieckim planie czteroletnim zaplanowano rozbudowę portu. Przewidywany koszt to 60 mln marek, przeznaczonych na budowę nabrzeży, infrastruktury portowej oraz linię kolejową dającą połączenie z Berlinem. Planowano budowę nowego mola zachodniego o długości ponad półtora kilometra, które wchodząc w morze skręcać miało łukiem w kierunku przedłużenia mola wschodniego istniejącego portu w Ustce (wschodnie molo miało być przedłużone dwukrotnie). Przewidywana głębokość w nowo powstałym porcie miała wynosić 10 m, co wskazuje na możliwości przyjmowania naprawdę dużych ówczesnych jednostek pływających (co najmniej krążowników). Prace rozpoczęto wiosną 1938 r., a ich ukończenie przewidywano na 1941 r. Wybudowano część „lądową” mola i rozpoczęto budowę części wchodzącej w morze (łącznie ponad 300 m). W związku z wybuchem wojny prace przerwano we wrześniu 1939 r. zabezpieczając rozpoczętą budowę przed czynnikami natury do czasu wznowienia. Przegrana wojna uniemożliwiła dokończenie inwestycji. Ustka znalazła się w granicach Polski. W epoce Gierka powrócono do tej koncepcji, z tą jednak różnicą, że miał powstać duży port handlowy. Zakręty historii uniemożliwiły realizację tej inwestycji.

Dzisiaj można podziwiać tylko pozostałości tego co wybudowano. Molo rozpoczyna się w lesie, potem znaczna jego część jest zasypana piaskiem, wychodzi na plaży i niedokończoną częścią wchodzi w może. Falochron, blokując prądy morskie i niesiony wiatrem piasek na plaży, spowodował naniesienie znacznej ilości piasku z jego zachodniej strony. Powoli zasypuje on część plażową inwestycji oraz zabrał trochę morza.

Skrzynka znajduje się w maskowaniu leśnym w pobliżu widocznego końca mola. Spojler pomoże, ale proszę kopać ostrożnie, a po zakończeniu dokładnie zamaskować.

Afbeeldingen
Koncepcja portu Ustka
Niemieckie plany portu
Spojler 1
Spojler 2