Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
GO! 31 - Most kolejowy / SA - OP56F4
ciuf ciuf
Eigenaar: Silent A
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 332 meter NAP
 Provincie: Polen > opolskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Gearchiveerd
Geplaatst op: 15-08-2012
Gemaakt op: 15-08-2012
Gepubliceerd op: 15-08-2012
Laatste verandering: 10-12-2017
52x Gevonden
6x Niet gevonden
2 Opmerkingen
watchers 1 Volgers
33 x Bekeken
44 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
3 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: deg, Mhonar, yurras
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Dangerous Cache  Fixed by magnet  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Góry Opawskie – góry niezbyt wysokie ale pomimo tego bardzo ciekawe. Od wieków wykorzystywane gospodarczo i militarnie potrafią opowiedzieć niejedną historię. Zapraszam na spacer i zdobywanie Gór Opawskich w ramach Projektu Góry Opawskie, czyli


Most kolejowy nad Złotym Potokiem na linii kolejowej Głuchołazy - Jindřichov, wybudowany w miejscu zniszczonego przez powódź w 1903 roku. Most kolejowy odegrał katastrofalną rolę w czasie powodzi 1903 roku...

W czasie powodzi 1903 roku przyczółki tego mostu nie wytrzymały naporu wody i zawaliły się tworząc razem z nasypem linii kolejowej tamę przegradzajacą całą dolinę złotego potoku. Dolina znalazła się pod wodą, w tym całe miejscowości Pokrzywna i Jarnołtówek. Nadeszła jednak chwila, że zapora utworzona z resztek mostu, nasypu kolejowego, dwóch zerwanych drewnianych mostów i elementów zniszczonych budynków pękła i cała woda wezbrana w dolinie runęła na Moszczankę i Łąkę Prudnicką pchając przed sobą kamienne bloki mostu.

Potężna fala niszczyła wszystko na swej drodze, zabudowania zapadały się jak domki z kart, zmyte zostały drogi i ogrody, zalane pola. Szeroką rzeką przelewały się ogromne masy wodne przez Prudnik. Miejscowości nad brzegami rzek pogrążały się w wodzie, a w Racławicach Śląskich zawaliły się z hukiem 20-metrowe filary mostu kolejowego przez Osobłogę (skrzynka Wiszący Most / SA). Wały ochronne Osobłogi w rejonie Głogówka zostały przerwane w 18 miejscach na długości 678 m.

Po tym katalkiżmie teren powodzi odwiedziła sama cesarzowa Augusta w dniu 10 sierpnia 1903 roku, porażona ogromem szkód ufundowała tamę w jarnołtówku (skrzynka GO! 29 - Tama Jarnołtówek / SA).

UWAGA! Linia kolejowa przechodząca przez most jest CZYNNA! co prawda nie dla PKP, bo polskie koleje spisały ją na straty ale jeżdżą tędy pociągi czeskie... skracają sobie drogę przez polskę.

*****Skrzynka*****

Skrzynka rozmiaru mikro, przyczepiona magnesem pod torami do elementów konstrukcyjnych mosti. Można ją podjąć stojąc na przyczółku. Na most można wejść schodkami z drogi pod mostem.

Zawartość: podstawowe wyposażenie - logbook, ołówek, temperówka. certyfikaty dla 3 pierwszych znalazców, bez fantów.

 

UWAGA! Skrzynka jest uzupełnieniem projektu więc nie zawiera kodów do finału.