Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 600 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
MRU - Bahnhof Emma - OP4F19
Eigenaar: r00t7
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 133 meter NAP
 Provincie: Polen > lubuskie
Cache soort: Onbekende Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 06-05-2012
Gemaakt op: 06-05-2012
Gepubliceerd op: 06-05-2012
Laatste verandering: 14-05-2012
149x Gevonden
0x Niet gevonden
1 Opmerkingen
watchers 4 Volgers
113 x Bekeken
119 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
1 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Chelsea118
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Dangerous Cache  Torch needed  Take special equipment  Monumental place  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

MIEJSCE

Międzyrzecki Rejon Umocniony jest nazywany także Wałem Wschodnim, Linią Warta-Odra, Czworokątem Odrzańskim a także Frontem Umocnionym Łuku Odry i Warty. MRU jest jednym z najciekawszych i najbardziej rozległych podziemnych systemów fortyfikacyjnych (około 35 km podziemnych korytarzy)

Korytarze biegną na głębokości 30-50m pod ziemią. Wydrążony tunel szalowano deskami. Po instalacji zbrojenia między deskowanie tłoczono beton. Profile tuneli były zasadniczo owalne, ale ich kształt zależał od funkcji danego odcinka. W posadzce położono tory kolejki elektrycznej. Pod nimi wykonano elementy systemu odwadniającego: kanały ze studzienkami. Dodatkowo wybudowano wąskie sztolnie odwadniające. Zastosowano grawitacyjne odwadnianie korytarzy - tzn. woda samoczynnie spływała po pochylonym dnie tunelu. Większość instalacji (rury i kable) umocowane były na ścianach. Podziemia miały lokalne systemy wentylacji usytuowane przy obiektach fortyfikacyjnych oraz na szlakach komunikacyjnych i w magazynach amunicji. Grubość i wytrzymałość żelbetonowej konstrukcji pozwalała na przemieszczanie się po niej ciężaru o wadze nawet do 30 ton i pełniła rolę pancerza chroniącego przed wybuchami bomb lotniczych. Podziemne obiekty pełni różnorodne role, m.in. były to: komory koszar i maszynowni, główne dworce kolejki oraz komory amunicyjne, główna podziemna droga ruchu oraz tunele szlakowe kolejki.

 

SKRZYNKA

Kesz znajduje się na Dworcu Emma, kolejnym z kolei przystankiem na trasie na południe. Miejsce jest o tyle ciekawe iż zachował się tutaj fragment maszyny wtłaczającej powietrze z szybu wentylacyjnego do systemu. Kesz siedzi sobie na wysokości około 2,5 metra przykryty cegłami.

 

Uwaga:

Do systemu wchodzisz na własną odpowiedzialność !

Do odszukania skrzynki niezbędne jest zachowanie szczególnej ostrożności (w tunelu jest wiele studzienek w które można wpaść i nie daj Bóg się utopić) oraz posiadanie najlepiej 2 latarek na osobę (w przypadku awarii źródeł światła - jesteście praktycznie bez szans, trzeba czekać w głównym korytarzu na jakąkolwiek inną grupę zwiedzającą MRU).

Przydatne będą też: kalosze lub wodery, mapa podziemi (najlepiej z naniesionymi nań keszami w okolicy), zapas baterii. Radzę też  iść w miarę na trzeźwo!

Przed wycieczką poinformujcie kogoś gdzie idziecie!

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Beschermde natuurgebieden
Deze cache bevind zich waarschijnlijk in een beschermd natuurgebied NATURA 2000 :
Nietoperek  -  PLH080003
natura2000
Afbeeldingen
rozjazd
Bahnhof Emma
machina
to widzi kesz
schemat