Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 600 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
MRU - Bahnhof Emma - OP4F19
Owner: r00t7
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 133 m. ASL.
 Region: Poland > lubuskie
Cache type: Other type
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 06-05-2012
Date created: 06-05-2012
Date published: 06-05-2012
Last modification: 14-05-2012
149x Found
0x Not found
1 notes
watchers 4 watchers
114 visitors
119 x rated
Rated as: Excellent
1 x recommended
This cache is recommended by: Chelsea118
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Dangerous Cache  Torch needed  Take special equipment  Monumental place  Access only by walk 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

MIEJSCE

Międzyrzecki Rejon Umocniony jest nazywany także Wałem Wschodnim, Linią Warta-Odra, Czworokątem Odrzańskim a także Frontem Umocnionym Łuku Odry i Warty. MRU jest jednym z najciekawszych i najbardziej rozległych podziemnych systemów fortyfikacyjnych (około 35 km podziemnych korytarzy)

Korytarze biegną na głębokości 30-50m pod ziemią. Wydrążony tunel szalowano deskami. Po instalacji zbrojenia między deskowanie tłoczono beton. Profile tuneli były zasadniczo owalne, ale ich kształt zależał od funkcji danego odcinka. W posadzce położono tory kolejki elektrycznej. Pod nimi wykonano elementy systemu odwadniającego: kanały ze studzienkami. Dodatkowo wybudowano wąskie sztolnie odwadniające. Zastosowano grawitacyjne odwadnianie korytarzy - tzn. woda samoczynnie spływała po pochylonym dnie tunelu. Większość instalacji (rury i kable) umocowane były na ścianach. Podziemia miały lokalne systemy wentylacji usytuowane przy obiektach fortyfikacyjnych oraz na szlakach komunikacyjnych i w magazynach amunicji. Grubość i wytrzymałość żelbetonowej konstrukcji pozwalała na przemieszczanie się po niej ciężaru o wadze nawet do 30 ton i pełniła rolę pancerza chroniącego przed wybuchami bomb lotniczych. Podziemne obiekty pełni różnorodne role, m.in. były to: komory koszar i maszynowni, główne dworce kolejki oraz komory amunicyjne, główna podziemna droga ruchu oraz tunele szlakowe kolejki.

 

SKRZYNKA

Kesz znajduje się na Dworcu Emma, kolejnym z kolei przystankiem na trasie na południe. Miejsce jest o tyle ciekawe iż zachował się tutaj fragment maszyny wtłaczającej powietrze z szybu wentylacyjnego do systemu. Kesz siedzi sobie na wysokości około 2,5 metra przykryty cegłami.

 

Uwaga:

Do systemu wchodzisz na własną odpowiedzialność !

Do odszukania skrzynki niezbędne jest zachowanie szczególnej ostrożności (w tunelu jest wiele studzienek w które można wpaść i nie daj Bóg się utopić) oraz posiadanie najlepiej 2 latarek na osobę (w przypadku awarii źródeł światła - jesteście praktycznie bez szans, trzeba czekać w głównym korytarzu na jakąkolwiek inną grupę zwiedzającą MRU).

Przydatne będą też: kalosze lub wodery, mapa podziemi (najlepiej z naniesionymi nań keszami w okolicy), zapas baterii. Radzę też  iść w miarę na trzeźwo!

Przed wycieczką poinformujcie kogoś gdzie idziecie!

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Nature reserve areas
This geocache is probably placed in a nature protection area NATURA 2000 :
Nietoperek  -  PLH080003
natura2000
Pictures
rozjazd
Bahnhof Emma
machina
to widzi kesz
schemat
Log entries: Found 149x Not found 0x Note 1x All entries Show deletions