Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Tour de Jelenia Góra - Bahnhof - OP4BBF
Piąta z serii Tour de Jelenia Góra
Właściciel: chinczyk
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 355 m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 05-04-2012
Data utworzenia: 01-04-2012
Data opublikowania: 05-04-2012
Ostatnio zmodyfikowano: 02-07-2014
58x znaleziona
2x nieznaleziona
4 komentarze
watchers 1 obserwatorów
4 odwiedzających
37 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL
Budynek Dworca Głównego powstał w 1865 roku. 9 września 1865 do pobliskiej Rybnicy dotarł pierwszy pociąg (linia Zgorzelec  - Lubań  - Rybnica, przedłużona w następnym roku - 20 sierpnia 1866 - do Jeleniej Góry). Dzięki temu kuracjusze z głębi Niemiec mogli dojechać tym nowym środkiem transportu niemal do samego uzdrowiska Cieplice.
Wybudowany w 1865 roku dworzec kolejowy z trudem więc mógł podołać wzrastającym wymogom ruchu pasażerskiego i towarowego. W 1901 roku rozpoczęła się budowa nowych obiektów, która potrwała do 1906 roku i pochłonęła 1,8 miliona marek. Połączono wówczas tunelem perony , przebudowano poczekalnię oraz nową i większą parowozownię . 

Budynek Dworca Głównego powstał w 1865 roku. 9 września 1865 do pobliskiej Rybnicy dotarł pierwszy pociąg (linia Zgorzelec  - Lubań  - Rybnica, przedłużona w następnym roku - 20 sierpnia 1866 - do Jeleniej Góry). Dzięki temu kuracjusze z głębi Niemiec mogli dojechać tym nowym środkiem transportu niemal do samego uzdrowiska Cieplice.

Plany


Wybudowany w 1865 roku dworzec kolejowy z trudem więc mógł podołać wzrastającym wymogom ruchu pasażerskiego i towarowego. W 1901 roku rozpoczęła się budowa nowych obiektów, która potrwała do 1906 roku i pochłonęła 1,8 miliona marek. Połączono wówczas tunelem perony , przebudowano poczekalnię oraz nową i większą parowozownię . 

dworzec

Dzięki rozwojowi transprtu kolejowego w Jeleniej Górze zwiększył się przepływ ludzi przez miasto - więcej turystów zapewniło przypływ gotówki do miasta, otwieranie nowych kawiarni, resteuracji, sklepów. Następstwem tego było zwiększenie gospodarki i przemysłu.  

Dworzec w takiej formie istniał do 2010 roku kiedy to na jego terenie powstała resteuracja i klub muzyczny ORIENT EXPRESS a dworzec przeniesiono do wyremontowanego obok budynku 

W okolicach skrzynki nie tylko widać sam dworzec pkp i samą bocznicę kolejową, ale jeszcze, wieże ciśnień które podobno nadal są sprawne.

Podstawą do zalogowania tej skrzynki jest wpis w papierowym logbooku , jednakże proszę o wpisywanie w logu elektronicznym czegokolwiek, aby logi nie były puste (dwa,trzy słowa) Pamiętajmy że informację z logów często są pomocne dla innych poszukiwaczy. Dziękuję.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Spojler