Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Abzweigung Zellgarn - OP4B87
Dawna nastawnia/p.odg. Zellgarn, rozdzielający Łódzką Linię Obwodową i bocznicę prowadzącą na tereny zakładów Anilana
Właściciel: Danyeru
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 220 m n.p.m.
 Województwo: Polska > łódzkie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Normalna
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 29-03-2012
Data utworzenia: 29-03-2012
Data opublikowania: 29-03-2012
Ostatnio zmodyfikowano: 17-11-2012
17x znaleziona
0x nieznaleziona
3 komentarze
watchers 1 obserwatorów
9 odwiedzających
14 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Zalecane szukanie nocą  GeoHotel  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Abzweigung Zellgarn.
Posterunek odgałęźny i nastawnia położona na Łódzkiej Linii Obwodowej, od którego odchodziły tory bocznicy prowadzące do zakładów Chemitex-Anilana (wcześniej Zellgarn). Po budowie obecnej ulicy Rydza-Śmiglego, w wyniku przebudowania Drogi Żelaznej Karola Schieblera, układy torowe zostały połączone i do Uniontexu pociągi wprwadzano przez Zellgarn (od wschodu).

Przed rokiem 2000 nastawnia została zamknięta i wyłączona z użytku, a w perspektywie dalszych lat ulegała dewastacji.
Z torów bocznicy pozostały dwa kilkudziesięciometrowe odcinki, co ciekawe, połączone kopmletną zwrotnicą z czynnym torem linii 520 (obwodowej).

 

O samych zakładach Zellgarn (Anilana) można poczytać tutaj: http://historycznie.uni.lodz.pl/fabryka_nici.htm

 

Kesz to metalowa skrzynka (w ramach pierwszego serwisu zamienię na wojskową apteczkę, póki co, czekam na zaległą dostawę). O wymiarach ok. 19x12x6cm.
Współrzędne wskazują na kesz z dokładnością do ok. 2m. (W odległości ok. 2,5m od skrzynki stoi betonowy "strażnik").

 

Kesz należy podejmować po upewnieniu się, że nie jesteśmy obserwowani - stąd zalecenie szukania wieczornego/nocnego.
Obserwowani możemy być z:
- wiaduktu, z którego jest doskonały widok na teren nastawni.
- z łuku drogi pod wiaduktem, gdzie ochrona, policja, straż miejska, a czasami nawet SOK lubi zrobić sobie samochodowy odpoczynek.
- z torów kolejowych - w związku z planowaną odbudową drugiego toru linii 520 pojawiają się tutaj geodeci PLK, zwłaszcza na zwrotnicy położonej na wysokości budynku nastawni.
- ze ścieżki przed budynkiem, która jest regularnym traktem, będącym alternatywą dla wiaduktu (kto by się wspinał, żeby tory przejść?). ;-)

 

Kesz startuje z dużym logbookiem, temperówką, ołówkiem oraz fantami: 3 certyfikaty dla 3 pierwszych osób, 5 kalendarzyków, talia kart, smyczka, breloczek, duża przypinka.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Geokret

Geokret  t0mass - Całkowity dystans: 168 km

Obrazki/zdjęcia
P.odg. Zellgarn
Strażnik
Uwaga na "odpoczywających" w autach.
Uwaga na wiadukt
Uwaga na torowców
Strażnik z innej strony
Skrzynka i wkład