Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Abzweigung Zellgarn - OP4B87
Dawna nastawnia/p.odg. Zellgarn, rozdzielający Łódzką Linię Obwodową i bocznicę prowadzącą na tereny zakładów Anilana
Owner: Danyeru
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 220 m. ASL.
 Region: Poland > łódzkie
Cache type: Traditional
Size: Regular
Status: Archived
Date hidden: 29-03-2012
Date created: 29-03-2012
Date published: 29-03-2012
Last modification: 17-11-2012
17x Found
0x Not found
3 notes
watchers 1 watchers
9 visitors
14 x rated
Rated as: Good
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Recommended at night  GeoHotel  Monumental place 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Abzweigung Zellgarn.
Posterunek odgałęźny i nastawnia położona na Łódzkiej Linii Obwodowej, od którego odchodziły tory bocznicy prowadzące do zakładów Chemitex-Anilana (wcześniej Zellgarn). Po budowie obecnej ulicy Rydza-Śmiglego, w wyniku przebudowania Drogi Żelaznej Karola Schieblera, układy torowe zostały połączone i do Uniontexu pociągi wprwadzano przez Zellgarn (od wschodu).

Przed rokiem 2000 nastawnia została zamknięta i wyłączona z użytku, a w perspektywie dalszych lat ulegała dewastacji.
Z torów bocznicy pozostały dwa kilkudziesięciometrowe odcinki, co ciekawe, połączone kopmletną zwrotnicą z czynnym torem linii 520 (obwodowej).

 

O samych zakładach Zellgarn (Anilana) można poczytać tutaj: http://historycznie.uni.lodz.pl/fabryka_nici.htm

 

Kesz to metalowa skrzynka (w ramach pierwszego serwisu zamienię na wojskową apteczkę, póki co, czekam na zaległą dostawę). O wymiarach ok. 19x12x6cm.
Współrzędne wskazują na kesz z dokładnością do ok. 2m. (W odległości ok. 2,5m od skrzynki stoi betonowy "strażnik").

 

Kesz należy podejmować po upewnieniu się, że nie jesteśmy obserwowani - stąd zalecenie szukania wieczornego/nocnego.
Obserwowani możemy być z:
- wiaduktu, z którego jest doskonały widok na teren nastawni.
- z łuku drogi pod wiaduktem, gdzie ochrona, policja, straż miejska, a czasami nawet SOK lubi zrobić sobie samochodowy odpoczynek.
- z torów kolejowych - w związku z planowaną odbudową drugiego toru linii 520 pojawiają się tutaj geodeci PLK, zwłaszcza na zwrotnicy położonej na wysokości budynku nastawni.
- ze ścieżki przed budynkiem, która jest regularnym traktem, będącym alternatywą dla wiaduktu (kto by się wspinał, żeby tory przejść?). ;-)

 

Kesz startuje z dużym logbookiem, temperówką, ołówkiem oraz fantami: 3 certyfikaty dla 3 pierwszych osób, 5 kalendarzyków, talia kart, smyczka, breloczek, duża przypinka.

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
GeoKrety

GeoKrety  t0mass - Total distance: 168 km

Pictures
P.odg. Zellgarn
Strażnik
Uwaga na "odpoczywających" w autach.
Uwaga na wiadukt
Uwaga na torowców
Strażnik z innej strony
Skrzynka i wkład