Abzweigung Zellgarn.
Posterunek odgałęźny i nastawnia położona na Łódzkiej Linii Obwodowej, od którego odchodziły tory bocznicy prowadzące do zakładów Chemitex-Anilana (wcześniej Zellgarn). Po budowie obecnej ulicy Rydza-Śmiglego, w wyniku przebudowania Drogi Żelaznej Karola Schieblera, układy torowe zostały połączone i do Uniontexu pociągi wprwadzano przez Zellgarn (od wschodu).
Przed rokiem 2000 nastawnia została zamknięta i wyłączona z użytku, a w perspektywie dalszych lat ulegała dewastacji.
Z torów bocznicy pozostały dwa kilkudziesięciometrowe odcinki, co ciekawe, połączone kopmletną zwrotnicą z czynnym torem linii 520 (obwodowej).
O samych zakładach Zellgarn (Anilana) można poczytać tutaj: http://historycznie.uni.lodz.pl/fabryka_nici.htm
Kesz to metalowa skrzynka (w ramach pierwszego serwisu zamienię na wojskową apteczkę, póki co, czekam na zaległą dostawę). O wymiarach ok. 19x12x6cm.
Współrzędne wskazują na kesz z dokładnością do ok. 2m. (W odległości ok. 2,5m od skrzynki stoi betonowy "strażnik").
Kesz należy podejmować po upewnieniu się, że nie jesteśmy obserwowani - stąd zalecenie szukania wieczornego/nocnego.
Obserwowani możemy być z:
- wiaduktu, z którego jest doskonały widok na teren nastawni.
- z łuku drogi pod wiaduktem, gdzie ochrona, policja, straż miejska, a czasami nawet SOK lubi zrobić sobie samochodowy odpoczynek.
- z torów kolejowych - w związku z planowaną odbudową drugiego toru linii 520 pojawiają się tutaj geodeci PLK, zwłaszcza na zwrotnicy położonej na wysokości budynku nastawni.
- ze ścieżki przed budynkiem, która jest regularnym traktem, będącym alternatywą dla wiaduktu (kto by się wspinał, żeby tory przejść?). ;-)
Kesz startuje z dużym logbookiem, temperówką, ołówkiem oraz fantami: 3 certyfikaty dla 3 pierwszych osób, 5 kalendarzyków, talia kart, smyczka, breloczek, duża przypinka.
t0mass
- Total distance: 168 km