Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
LEŚNIK - "Most na rzece Kwai" - OP4AF4
Właściciel: kawior&jardo
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 113 m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 22-03-2012
Data utworzenia: 22-03-2012
Data opublikowania: 22-03-2012
Ostatnio zmodyfikowano: 16-09-2020
78x znaleziona
1x nieznaleziona
7 komentarze
watchers 6 obserwatorów
100 odwiedzających
63 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
4 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: BaNa, Bili, Wrzos, xytras
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

 Wrocław był najdłużej stawiającym opór twierdzą-miastem na Dolnym Śląsku. Zniszczenia w mieście i infrastrukturze kolejowej były ogromne: Zniszczeniu uległy tu przede wszystkim mosty i wiadukty kolejowe w następujących ilościach: 64 o rozpiętości do 20m 30 o rozpiętości od 20 do 100m, 21 o rozpiętości od 100 do 250m. Cyfry te nie obejmują znacznej ilości wiaduktów drogowych zwalonych na tory kolejowe i uniemożliwiających jakiekolwiek przejazd. W obrębie miasta do żadnego dworca nie było dojazdu i ani jeden tor nie nadawał się do ruchu. Pierwsi pracownicy kolejowi przybyli do miasta pieszo. Stan niektórych stacji budził grozę: ...wygląd zniszczonych i skłębionych ze sobą mas, szyn, budynków i urządzeń zabezpieczających, z lejami o średnicy do 30m i głębokościami do 7m, z trupami i niewybuchłymi minami wszelkich rodzajów i kategorii oraz z bunkrami i rowami strzeleckimi biegnącymi wzdłuż i co 15-20m w poprzek torowisk. Dnia 2.10.1945 roku rozpoczęto prace przy odbudowie mostu na Odrze pomiędzy stacją Wrocław Nadodrze-Wrocław Główny: Przeszkodą był zburzony przez działania wojenne wielki kratowy most stalowy długości 210m... Dwutonowy ten most posiadał pod każdym torem 7 przęseł po 30m, przy czym zupełnemu zniszczeniu uległy 3 wielkie przęsła od strony stacji Wrocław Nadodrze pod obydwoma torami oraz uszkodzone były także górne części niektórych filarów. Pozostałe przęsła miały uszkodzenia niewielkie. Ukończono je 25.01.1946 roku. Był to najistotniejszy most we Wrocławiu. Pociągi z Warszawy i Poznania (Dzięki łącznicy Osobowice-Sułkowice ) mogły docierać już do stacji Wrocław Główny

SKRZYNECZKA-Małe co nieco umieszczone na kordach. Po pierwsze go namierz, reszta to już bajka. NIE WCHODZIMY NA TORY KOLEJOWE Kesz jest pod, a nie na moście. Od góry się nie da.

Skrzynka ukryta jest w niebezpiecznym miejscu. Każdy szuka jej wyłącznie na własną odpowiedzialność! Twórcy, nie ponoszą odpowiedzialności za żadne nieszczęśliwe wypadki, które mogą przydarzyć się podczas szukania tej skrzynki, ani nie zachęcają do jej szukania! Przy podejmowaniu kesza zachowaj rozsądek- pamiętając, że nie każdy kesz adresowany jest dla każdego!!!!!!

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.