Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
HA-05 Szczecińskie Tramwaje - OP456D
Zajezdnia tramwajowa-Pogodno
Właściciel: Haze
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 32 m n.p.m.
 Województwo: Polska > zachodniopomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 04-12-2011
Data utworzenia: 04-12-2011
Data opublikowania: 04-12-2011
Ostatnio zmodyfikowano: 01-09-2019
92x znaleziona
3x nieznaleziona
5 komentarze
watchers 8 obserwatorów
39 odwiedzających
77 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Zalecane szukanie nocą  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Zajezdnia Pogodno.
Jest to największa i jednocześnie najmłodsza szczecińska zajezdnia.

W latach 1934-1937 przy Al. Wojska Polskiego 200 powstaje Zajezdnia Pogodno, która była najmłodszą szczecińską zajezdnią tramwajową. Budowla posiada cechy modernistyczne, charakterystyczne dla tego typu budowli.
Szesnasto kanałowa najazdowa zajezdnia może pomieścić 80 wagonów. Hala założona jest na planie prostokąta o wymiarach 71,5 x 68,6 m, wys. 9m. Od strony Al. Wojska Polskiego dodatkowo wybudowano dwa budynki mieszkalne z czerwonej cegły. Jeden z nich obecnie przeznaczony jest dla celów administracyjnych, natomiast drugi pełni funkcje mieszkalne.
Po wojnie zajezdnia stała nieużytkowana, chociaż nie padła ofiarą nalotów bombowych. Zniszczenie trakcji elektrycznej oraz torów na kilka lat uniemożliwiły prowadzenie jej działalności. Z dawnego wyposażenia zachowały się: podnośnik do wozów tramwajowych oraz część instalacji kotłowni.
Od czasu modernizacji w 1981 roku jest to jedyna zajezdnia przelotowa.

Zajezdnia obsługuje linie 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9, 12 oraz składy rezerwowe.

 

OPIS SKRZYNKI:

Szukaj pod kordami. Z prawej strony ...

Trzeba uważać na wartownie, i pracowników zajezdni.

Proszę o odkładanie w tym samym miejscu.

Obrazki/zdjęcia
Stare koła
Widok na zajezdnie