Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
BOLSZOJ HELIKOPTER - OP4361
MI 14PŁ nr.1012
Właściciel: bolerob
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 173 m n.p.m.
 Województwo: Polska > łódzkie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Normalna
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 04-11-2011
Data utworzenia: 03-11-2011
Data opublikowania: 04-11-2011
Ostatnio zmodyfikowano: 04-11-2011
110x znaleziona
4x nieznaleziona
5 komentarze
watchers 10 obserwatorów
102 odwiedzających
94 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
5 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: hobbbysta, lodys, ola0, poop, Wojstef1
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Potrzebny kompas  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL
Śmigłowiec MI14 PŁ o numerze bocznym 1012 którego zdjęcia wykonałem zza ogrodzenia lotniska podczas prób w zawisie na małej wysokości, robi duże wrażenie. Jest to śmigłowiec ciężki Lotnictwa Marynarki Wojennej. Można go często zobaczyć na niebie w południowo zachodniej części Łodzi. Ten egzemplarz był przystosowany do zwalczania okrętów podwodnych. Mógł zabrać torpedy albo bomby głębinowe konwencjonalne lub jedną nuklearną Śmigłowiec dotarł do Łodzi 27 lutego 2008r. Obecnie jest przebudowywany na wersję poszukiwawczo-ratowniczą w WZL nr1 na Lublinku. Śmigłowce serii MI 14 PS brały udział w akcji podejmowania rozbitków z tonącego promu Heweliusz. Wiele śmigłowców tej serii uległo tragicznym katastrofom. Załoga śmigłowca MI 14 PŁ 1004 miała więcej szczęścia. Ich maszyna podczas manewrów Pirania 94 na wysokości ok. 400 m dostała silnych wibracji. Załoga postanowiła wodować. (Śmigłowce te jako jedne z niewielu na świecie mogą wodować ale tylko z pracującymi silnikami. Pływaki muszą być zasilane sprężonym powietrzem.) Kilkakrotnie próbowali śmigłowiec poderwać ale wtedy wzmagały się wibracje. Po wodowaniu i małym obciążeniu wirnika głównego wibracje się zmniejszyły. Zauważyli ze nie wszystkie łopaty pracują z tym samym wychyleniem. Uszkodzeniu uległ wirnik główny. Próbowali tak płynąć do brzegu. Otrzymali jednak rozkaz opuszczenia śmigłowca. Rozkaz z ociąganiem ale wykonali. Maszyna została ustawiona na 10 -15 km na godz., bez załogi została skierowana w stronę brzegu. Było to w odległości 44 km od lądu. Po 2 godz. 48 minutach i przepłynięciu prawie 38km wyczerpało się paliwo. Śmigłowiec przewrócił się wirnikiem w dół. Po doholowaniu i wydobyciu śmigłowca przeprowadzono oględziny. Uszkodzenia były na tyle rozległe i duże że został spisany na straty. O więcej informacji zapraszam na stronę:http://www.altair.com.pl/cz-art-2974

Poszukiwania rozpoczynamy od krańcówki autobusu nr 62 na ul Dubois.
Skrzynka jest ukryta niedaleko ogrodzenia, naprzeciwko miejsca gdzie remontowane śmigłowce startują. Spojlera żeby było ciekawiej nie będzie. Znaleźć tego kesza jest tak łatwo jak wysikać dziurkę w śniegu. Skrzynka typu sarkofag. Współrzędne nie pokazują miejsca ukrycia kesza, pokażą drzewo na którym na wysokości oczu jest coś charakterystycznego. Staniesz przy nim i ustawisz kompas na 240 stopni.Wskaże ci drzewo tego samego gatunku i podobnej wielkości. Łopatka niepotrzebna.
Kłujką wywijaj śmiało.
Dla pierwszego znalazcy certyfikat z upominkami oraz inne fanty.
Życzę powodzenia.
Dodatkowe waypointy
Symbol Typ Współrzędne Opis
Parking --- Krańcówka 62
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Przygotowania do lotu
Obsługa skończona
MARYNARKA WOJENNA
W całej okazałości
W powietrzu
No nie piękną mam mordkę?
Odlatujemy.....
Zobaczysz na miejscu