Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Dworzec kolejowy w Katowicach - OP397F
Owner: HaCek
Founder: Ryś
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 269 m. ASL.
 Region: Poland > śląskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 19-10-2014
Date created: 04-07-2011
Date published: 04-07-2011
Last modification: 01-01-2019
431x Found
15x Not found
14 notes
watchers 14 watchers
169 visitors
269 x rated
Rated as: Good
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet  Monumental place 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Tak to wyglądało.

Decyzja o budowie w Katowicach nowego dworca zapadła pod koniec lat 50. XX wieku, gdy stary dworzec znajdujący się przy ulicy Dworcowej okazał się za mały dla tak dużego miasta. Konkurs na budowę został rozstrzygnięty w roku 1959, a w ocenie jury praca "Tygrysów" została określona jako "wybitnie wyróżniająca się spośród innych opracowań...". Najwcześniej powstał pawilon od strony placu Andrzeja w 1964 roku. Pod budowę głównego gmachu zburzony został kwartał budynków w rejonie ulic 3 Maja, Młyńskiej i Stawowej zabudowany eklektycznymi kamienicami. Budowę całej stacji ukończono w 1972 roku. Architekci przy konstrukcji wykorzystali bardzo efektowne ówcześnie formy wielkich betonowych "kielichów", które podtrzymują strop górnej hali.

 

takie oto cudo ma powstać.

Wraz z budową nowego dworca PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykonały przebudowę infrastruktury stacji, służącej do obsługi podróżnych. Prace rozpoczęły się 22 sierpnia 2011 począwszy od peronu 1., którego modernizację rozpoczęto 1 września 2011. Prace te polegały na kompleksowej przebudowie peronów 1., 2., 3. i 4. (rozbiórka starych peronów i budowa nowych, a także instalacja elementów małej architektury), zadaszenia (wyburzenie starego i postawienie nowego w formie zakrytej hali peronowej z przezroczystymi elementami), układu torowego (przebudowa 3423 m toru pojedynczego), sieci trakcyjnej (prawie 6 km), urządzeń sterowania ruchem kolejowym, tuneli podziemnych (wymiana posadzki oraz renowacja ścian i sufitów) i instalacji infrastruktury dla osób niepełnosprawnych. Modernizację stacji ukończono w drugiej połowie 2013.


Źródła: 1, 2.

 

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Budowa nowego dworca
Spojler - szukaj tutaj!
Log entries: Found 431x Not found 15x Note 14x Picture 9x All entries Show deletions Gallery