Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Stargardzki Dworzec Kolejowy - OP37E2
Właściciel: kowsiu
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 32 m n.p.m.
 Województwo: Polska > zachodniopomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 14-06-2011
Data utworzenia: 08-06-2011
Data opublikowania: 08-06-2011
Ostatnio zmodyfikowano: 10-05-2020
114x znaleziona
4x nieznaleziona
6 komentarze
watchers 4 obserwatorów
26 odwiedzających
81 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Szybka skrzynka  Przyczepiona magnesem  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Zabudowania dworca osobowego w Stargardzie Szczecińśkim zostały wzniesione w latach 1844-1845. W okresie tym budowana była linia kolejowa, mająca połączyć Berlin z Poznaniem i prowadzić przez Szczecin i Stargard. Pierwszy pociąg ciągnięty przez parowóz ze Szczecina wjechał na stację w Stargardzie w dniu 1 maja 1846. W dwa lata później dojechać można było do Poznania, a w latach 1856-1859 przedłużono linię do Koszalina. Pod koniec XIX wieku zbudowano kolejne połączenia do Piły oraz do Kostrzyna przez Pyrzyce.

Na peronie drugim stargardzkiego dworca znajduje się zabytek techniki - parowóz Pt 47

Pt47  – jest to parowóz polskiej konstrukcji przeznaczony do prowadzenia pociągów pospiesznych. Zbudowano 180 parowozów tej serii. 120 sztuk (w tym tę znajdującą się na stargardzkim dworcu)  wykonała chrzanowska wytwórnia im. F. Dzierżyńskiego, 60 opuściło bramy zakładów H.Cegielskiego w Poznaniu. Ostatnie parowozy tej serii wycofano z pracy pociągowej dopiero pod koniec lat 80.

Dany egzemplarz o numerze 14 wyprodukowany został w 1948 roku. Po wycofaniu z eksploatacji w 1987 roku odstawiony został na bocznicę w Białogardzie. W 1998 przejął ją Zespół Szkół Transportowych w Stargardzie. Po jego likwidacji lokomotywę przejęły PLK. Na obecnym miejscu - II peronie dworca w Stargardzie - parowóz znajduje się od 2 kwietnia 2004 roku

Mikromagnetyk znajduje się na wiązarze parowozu, po stronie przeciwnej niż hala dworca - nie trzeba obawiać się ciekawskich spojrzeń SOKistów łypiących ze swej kanciapy:)
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Pt - 47
o tutaj
Wpisy do logu: znaleziona 114x nieznaleziona 4x komentarz 6x Wszystkie wpisy Pokazuj usunięcia