Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
A413- Stara trasa przez Odrę. - OP30F2
Nieużywany od 1960 roku tor tramwajowy.
Eigenaar: alex22
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: -4 meter NAP
 Provincie: Polen > zachodniopomorskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Tijdelijk niet beschikbaar
Tijd: 0:10 h    Lengte: 0.10 km
Geplaatst op: 01-02-2011
Gemaakt op: 27-01-2011
Gepubliceerd op: 01-02-2011
Laatste verandering: 03-02-2024
155x Gevonden
8x Niet gevonden
5 Opmerkingen
watchers 6 Volgers
49 x Bekeken
108 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
6 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: azik, Burzyki, drachim, got100, Lilithum, tATO
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Recommended at night  Take something to write  Fixed by magnet  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

OPIS MIEJSCA:

Ulica Dworcowa i tor tramwajowy prowadzący w stonę Odry to zapomniana pamiątka po niezwykle ważnej magistrali w powojennych latach. W 1948 roku miasto wreszcie uzyskało od wojsk radzieckich dostęp do części portu i Łasztowni. Jednak możliwość przeprowadzenia linii tramwajowej na drugi brzeg rzeki była niemożliwa ze wzgledu na zrujnowaną ulicę Wielką (dziś Wyszyńskiego) i wysadzony most Długi. I tak oto do czasu odbudowy mostu Długiego powstał tymczasowy most w innym miejscu. Dwie stalowe konstrukcje mosty Bayleya stają u wylotu ulicy Dworcowej. Jednak na ulicy Dworcowej nie było torów! Torowisko powstaje błyskawicznie. Tory pochodzą z rozebranego odcinka linii biegnącej ulicą Staszica (trasy nie odbudowano). We wrześniu 1948 dwutorowa trasa prowadzi prosto do przeprawy i dalej po prowizorycznie ułożonym szlaku między ruinami Łasztowni włącza się do przedwojennych szyn w ciągu ulicy Energetyków. Z Gumieniec na Łasztownię kursuje "ósemka", która już w grudniu 1948 dociera do Basenu Górniczego. W 1957 roku trasa ulega zmianie za sprawą otwarcia dla ruchu kołowego mostu Długiego (ulica Wielka nadal jest nieprzejezdna). Teraz tramwaje już nie kursują po tymczasowym moście, lecz tuż za budynkiem poczty skręcały w lewo aby po dotarciu do mostu Długiego skręcić w prawo na niego. Taki przebieg trasy był aż do 1960 roku kiedy to otwarto ulicę Wielką, na którą to przeniesiono cały ruch. Pod koniec 1967 roku zapadła decyzja, że ulicą Dworcową w dół nie zjedzie już żaden tramwaj. Decyzję taką podjeto po katastrofie jaka miała miejsce 7 grudnia 1967 roku na mniej stormej ulicy Wyszaka. W zjeżdzającym tramwaju nawaliły hamulce, rozpędzone wagony wypadły na zakręcie z szyn. Zginęło 15 osób a 150 było rannych. Po wypadku zlikwidowano torowisko na ulicy Wyszaka, a ulicę Dworcową zamknięto dla ruchu tramwajowego w dół. Aby nie doszło do przypadkowego zjazdu ulicą Dworcową zwrotnicę przy pomniku z kotwicą zablokowano na stałe.

 

OPIS SKRZYNKI:

Pojemnik filmowej wielkości ukryty w miejscu "prawdopodobnego" przebiegu torowiska z ulicy Dworcowej w stronę przeprawy tymczasowej. Miejsce bardzo ruchliwe pod wzgledem pojazdów jak i pieszych. Uprasza się o dyskrecję i totalna konspirację.

 

Proszę odkładać skrzynkę dokładnie po środku!

Afbeeldingen
Tędy biegły tory przez rzekę.
Most Długi.
Dla ułatwienia.