Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
A437- Szczecińskie Tramwaje Pocztowe - OP304F
Bocznica tramwajowa- dyrekcja poczty.
Właściciel: alex22
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 24 m n.p.m.
 Województwo: Polska > zachodniopomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Czas: 0:10 h    Długość trasy: 0.10 km
Data ukrycia: 08-03-2011
Data utworzenia: 05-01-2011
Data opublikowania: 08-03-2011
Ostatnio zmodyfikowano: 29-07-2013
236x znaleziona
9x nieznaleziona
2 komentarze
watchers 5 obserwatorów
94 odwiedzających
168 x oceniona
Oceniona jako: dobra
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Domin05
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Zalecane szukanie nocą  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL
OPIS MIEJSCA:

Spacerując ulicami Szczecina, często nie zdajemy sobie nawet sprawy że przechodzimy obok miejsc, którym warto byłoby się przyjrzeć dokładniej...
Już niedługo Tramwaje Szczecińskie uruchomią zabytkową linię "0" i zapewne znów znajdą się chętni na kurs ze wspomnieniami starego tramwajarza.
21 października 1872 r. jeszcze przed zburzeniem murów fortecznych inżynier Johannes Büssing otrzymał z Królewskiej Dyrekcji Policji w Berlinie koncesję na budowę konnej sieci tramwajowej. Niecałe 6 lat później podpisano z miastem umowę ważną 30 lat.
25 marca 1879 r. utworzono spółkę Stettiner Straßen-Eisenbahn Gesellschaft (Szczecińskie Towarzystwo Ulicznej Kolei Żelaznej), która jeszcze tego samego roku uruchomiła pierwsze konne linie tramwajowe.
W latach 1896-1900 na większości linii wprowadzono trakcję elektryczną.
Po wojnie, w 1919 roku pojawił się pomysł transportu poczty tramwajami. Na ulicach pojawiły się pierwsze tramwaje przewożące pocztę. Konieczne stało się wybudowanie kilku bocznic, których ślady istnieją do dziś (przy Dworcu Głównym i w al. Niepodległości). Tramwaje zaczeły wozić pocztę pomiędzy dworcem głównym, pocztą główna i urzędami pocztowymi:
Linia 2 – Dyrekcja Poczty – al. Niepodległości (Paradepl) – są jeszcze tory powadzące do bramy
linia 4 – Poczta na rogu ul. Piłsudskiego i Mazurskiej (Friedrich Karl str./Preußischestr.)
linia 6 – Poczta Główna
linia 7 – Poczta na ul. Dubois (Poststr.) – Poczta na ul. Drudzkiego-Lubeckiego (Vulkanstr.) – Poczta na Żelechowie (Züllchow)

.
OPIS SKRZYNKI:
 
20.10.2012

Keszyk umieszczony około 10 metrów od historycznych torów tramwajowych bocznicy pocztowej przy Dyrekcji Poczty w al. Niepodległości.
Magnetyk ukryty w miejscu, gdzie kamery Was nie widzą. jakieś 0,9 m nad poziom chodnika.
Podejmując kesza prosze o dyskrecję, oraz zwrócenie uwagi na przechodniów, położenie kamer i ochronę która pilnuje budynku.

 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Bocznica
Brama
Elewacja.