Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
A437- Szczecińskie Tramwaje Pocztowe - OP304F
Bocznica tramwajowa- dyrekcja poczty.
Eigenaar: alex22
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 24 meter NAP
 Provincie: Polen > zachodniopomorskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Tijd: 0:10 h    Lengte: 0.10 km
Geplaatst op: 08-03-2011
Gemaakt op: 05-01-2011
Gepubliceerd op: 08-03-2011
Laatste verandering: 29-07-2013
236x Gevonden
9x Niet gevonden
2 Opmerkingen
watchers 5 Volgers
94 x Bekeken
168 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
1 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Domin05
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Recommended at night  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL
OPIS MIEJSCA:

Spacerując ulicami Szczecina, często nie zdajemy sobie nawet sprawy że przechodzimy obok miejsc, którym warto byłoby się przyjrzeć dokładniej...
Już niedługo Tramwaje Szczecińskie uruchomią zabytkową linię "0" i zapewne znów znajdą się chętni na kurs ze wspomnieniami starego tramwajarza.
21 października 1872 r. jeszcze przed zburzeniem murów fortecznych inżynier Johannes Büssing otrzymał z Królewskiej Dyrekcji Policji w Berlinie koncesję na budowę konnej sieci tramwajowej. Niecałe 6 lat później podpisano z miastem umowę ważną 30 lat.
25 marca 1879 r. utworzono spółkę Stettiner Straßen-Eisenbahn Gesellschaft (Szczecińskie Towarzystwo Ulicznej Kolei Żelaznej), która jeszcze tego samego roku uruchomiła pierwsze konne linie tramwajowe.
W latach 1896-1900 na większości linii wprowadzono trakcję elektryczną.
Po wojnie, w 1919 roku pojawił się pomysł transportu poczty tramwajami. Na ulicach pojawiły się pierwsze tramwaje przewożące pocztę. Konieczne stało się wybudowanie kilku bocznic, których ślady istnieją do dziś (przy Dworcu Głównym i w al. Niepodległości). Tramwaje zaczeły wozić pocztę pomiędzy dworcem głównym, pocztą główna i urzędami pocztowymi:
Linia 2 – Dyrekcja Poczty – al. Niepodległości (Paradepl) – są jeszcze tory powadzące do bramy
linia 4 – Poczta na rogu ul. Piłsudskiego i Mazurskiej (Friedrich Karl str./Preußischestr.)
linia 6 – Poczta Główna
linia 7 – Poczta na ul. Dubois (Poststr.) – Poczta na ul. Drudzkiego-Lubeckiego (Vulkanstr.) – Poczta na Żelechowie (Züllchow)

.
OPIS SKRZYNKI:
 
20.10.2012

Keszyk umieszczony około 10 metrów od historycznych torów tramwajowych bocznicy pocztowej przy Dyrekcji Poczty w al. Niepodległości.
Magnetyk ukryty w miejscu, gdzie kamery Was nie widzą. jakieś 0,9 m nad poziom chodnika.
Podejmując kesza prosze o dyskrecję, oraz zwrócenie uwagi na przechodniów, położenie kamer i ochronę która pilnuje budynku.

 

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
Bocznica
Brama
Elewacja.