Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Dworzec - OP20D3
Przed wojną-Altemuhle.
Właściciel: gad
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 123 m n.p.m.
 Województwo: Polska > pomorskie
Typ skrzynki: Quiz
Wielkość: Mała
Status: Zarchiwizowana
Czas: 1:00 h    Długość trasy: 0.50 km
Data ukrycia: 18-10-2009
Data utworzenia: 18-10-2009
Data opublikowania: 18-10-2009
Ostatnio zmodyfikowano: 04-05-2014
44x znaleziona
4x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 4 obserwatorów
7 odwiedzających
30 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Kolej dotarła do Starej Piły w 1885r. Zbudowano wówczas odcinek łączący Pruszcz Gdański z Glinczem. 1.5.1914r, po zbudowaniu linii łączącej Gdańsk Wrzeszcz ze Starą Piłą, miejscowość ta stała się ważnym węzłem kolejowym. Po zmianie granic w okresie powojennym, początkowo Stara Piła miała duże znaczenie w ruchu lokalnym, gdyż przejeżdżały tu pociągi relacji Gdynia-Kartuzy oraz Pruszcz–Kartuzy. Połączenie Gdynia–Kartuzy przez Starą Piłę miało jednak zasadniczą wadę–konieczność zmiany parowozu, albo jazdy tendrem na przód w części trasy, co było uciążliwe dla obsługi  parowozu. Trasę całkowicie zamknięto w roku 1973 dla ruchu pasażerskiego, a 29.5.1994r. zawieszono przewozy pasażerskie na trasie Pruszcz Gdański–Kartuzy. W 1997r. zawieszono również przewozy towarowe na odcinku Stara Piła–Kartuzy, przez co znacznie spadło znaczenie stacji. W 2005r. w rejonie Kolbud uległ zniszczeniu wał, uniemożliwiony został wtedy przejazd jakichkolwiek pociągów. Przez stację przebiegała kolejowa obwodnica Gdańska, pozwalająca na przejazd z portów i północnej części Kaszub do Pruszcza i dalej na południe z pominięciem Gdańska. W tym samym czasie otwarto ponownie ruch towarowy na odcinku Stara Piła–Kartuzy. W 2003r. otwarto linię Pruszcz Gdański–Stara Piła dla drezyn.

Obecnie linia wykorzystywana jest sporadycznie dla ruchu towarowego i drezyn, z tego powodu proszę uważać przy poszukiwaniach. Współrzędne wskazują na peron, gdzie można jeszcze odczytać nazwę dworca. I tu rozpoczynamy wędrówkę do nieistniejącego przejazdu. Kierujemy się w stronę, gdzie wszystkie tory schodzą się w jeden. Od wskaźnika kolejowego trzeba odłożyć 68 czego?-domyśl się. Następnie spójrz w lewo. Instynkt poszukiwacza zaprowadzi Cię do celu, w najbardziej nadającym się do tego miejscu. Proszę o dobre odłożenie i zabezpieczenie, niech służy jak najdłużej.

Obrazki/zdjęcia
w PRL-u mieli pomysły
budynek stacji
ginące napisy
w tym miejscu był kiedyś przejazd