Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Ptasie radio - OP15FF
Kolejna skrzynka "zaparkowana" w Łodzi
Właściciel: QuartZ
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 226 m n.p.m.
 Województwo: Polska > łódzkie
Typ skrzynki: Quiz
Wielkość: Mała
Status: Zarchiwizowana
Czas: 2:00 h    Długość trasy: 2.50 km
Data ukrycia: 06-01-2009
Data utworzenia: 07-01-2009
Data opublikowania: 07-01-2009
Ostatnio zmodyfikowano: 20-09-2009
11x znaleziona
0x nieznaleziona
7 komentarze
watchers 3 obserwatorów
8 odwiedzających
11 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Potrzebna łopatka  Potrzebne hasło do logu! 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL
 Skrzynka zabrana na serwis DO odwołania :)

Skrzynka zakładana razem z Agatką (scbs_wampir). Pogoda zdecydowanie była wtedy przeciwko nam. Śnieg zawiewał ze wszystkich stron, a widoczność była okrpnie licha. Mimo to zdołaliśmy bez problemu nie tylko wypatrzeć punkty szczególne, ale i znaleźć miejsc, gdzie mróz nie przeszkodził nam w ukryciu kesza.

 

Zabierzcie:

- Kartkę i coś do pisania, żeby spisać elementy hasła.

- Aparat fotograficzny dla własnej przyjemności.

- Gdy nie ma mrozów też chleb do karmienia ptactwa.

- Jakąś łopatkę lub coś pokrewnego, tak na wszelki wypadek:)

 

Prolog.


Na początku było drzewo, wielki i stary pomnik przyrody. Po chwili można by się nawet doszukać tabliczki mówiącej o tym fakcie. Patrząc na nią można zauważyć iż roślina chce nam coś powiedzieć wyciągając jeden z konarów łukiem nisko nad ziemią. Pokazuje nam niewielki punkt obserwacyjny. Wieżę w kolorach zieleni i brązu, skąd można z łatwością obejrzeć dalszą okolicę.


Rozdział Pierwszy: Początek wyprawy.


Widok z wieży ujawnia nam wzór. Niczym żołnierze przy ognisku w obozie wokół kręgu przysiadły malutkie ławeczki, mniejsze niż zwykle. Nawet oparcia im poskąpiono i przestraszone skupiły się w kręgach, mniejszym i większym. Zapewne libcza tych wszystkich wojsk (!!) przyda się później w komnacie strategów. Tam przy sześciu stołach planując batalie siadają wielcy i mniejsi generałowie. Niosąc wiadomość o stanie wojaków należy udać się do kwater dowódców co przy rzeczonych stołach zasiadają. Oni na pewno wskażą dalszą drogę.


Rozdział Drugi: W drogę czas.


Chociaż nie całkiem z początku rozumiesz wskaówkę masz uciec jak najdalej od torów, które niosą po sobie stalowe potwory. Rada zdaje się mądra i szczera, więc rusz w kierunku sal ćwiczeń pod sosną samotną. Tam poznawsz w ćwiczeniach sztuki przetrwania, bo następny etap podróży jest długi, a trakt niesie aż za horyzont. Poprzedni śmiałek padł ofiarą magii, a teraz zmieniony w przechylone drzewo zdaje się wciąż rwać do drogi w dawno obranym kierunku, idź jego śladem gdzie kieruje Cię pień.


Rozdział Trzeci: Gościńcem.


Nie wiedzieć czemu wzdłuż całej trasy ktoś wybudował wielkie mury, może to miasto ukryte przed wiekami, a może zamknięte jest tam coś złego. Nieopodal bram odnajdziesz strażnika, ptaka co nigdy nie opuści gardy. U jego stóp trzy litery (!!) znajdziesz co rozwijają się obok w trzy różne wyrazy. Idąc dalej lepiej trzymać się ścian tego królestwa, by choć jedną stronę osłonić, nawet gdy droga rozwidla się po raz pierwszy. Następne jednak skrzyżowanie, co jak krzyż na mapie skarbów się zdaje przejdziesz po przekątnej do odległego lewego wyjścia. W tym miejscu ściany zostawisz za sobą, odchodząc od nich stopniowo ku gęstwinie. Tu droga zacznie się wić, a na zakręcie przy magicznej latarni skręci w lewo, by nagle się skończyć. Nie daj się ponieść w fałszywych kierunkach, uparcie naprzód przez ścianę drzew przejdźcie.

 

Rozdział Czwarty: Nowa kraina.

 

Otworzy się przed Tobą równina. Witać te ziemie już drzew nie goszczą tak łatwo, a cały kraj zasypały budowle. Twe oko przykuwa coś wyjątkowego. Wielka budowla ukryta w ziemnych wałach, może warto było by tam wejść? Zatem w drogę, szukaj wejścia do amfiteatru, być może jakaś sztuka właśnie trwa? Zadziwiające ile stopi (!!) z tej okrągłej sceny musi pokonać aktor, by ukłonić się tuż przed publicznością. Którędy potem, po ukłonie pójdzie ów aktor, by nie zostać porwanym przez fanów? Ta droga kusi najbardziej, więc do bram!

 

Rozdział Piąty: Zwiedzajmy!

 

Po lewej stronie od bramy wiedzie Cię urokliwa alejka. Nie sposób oprzeć się temu widokowi, więc dalej tą drogą przed siebie, na przód zostawiając szczyt po prawej stronie. Droga z pozoru podobna do początku wyprawy, znów wzdłuż terenów szczelnie ogrodzonych, jedynie ściany masz z drugiej strony. Tak spacerując po chwili zobaczysz jak na horyzoncie wyrasta budowla, co nieba sięga stojąc w oddali. Na ścianach archotekt wymyśli pionowe pasy jaśniejsze od reszty, całkiem ich sporo, ile? (!!) Droga dalej prowadzi Cię łukiem, aż na rozwidleniu kierujesz się w lewo, by nie oddalić się od łuku bezpiecznych murów. Niestety i mury z czasem giną z oczu, a wtedy otwiera się dróg rozwidlenie. Po między nimi mroczna knieja straszy, zatem pominąć ją trzeba, szybko w prawo na żółtą ścianę. Trzymając kierunek dojdziesz do drogi, wzgłuż której ławki ktoś poustawiał. Zatem w prawo, wzdłuż ławek w kierunku tablicy. Na niej najpewniej są nowe wskazówki.

 

Rozdział Szósty: Tablice.

 

Na tablicy znajduje się nazwisko kluczowe, a przy tym dziwne, bo dwuczłonowe. Z pierwszych liter obu tych członów powstanie skrót (!!). Harcerze wykli tak na niego mawiać. Na przeciw zaś znajdziesz tablicę bliźniaczą, teraz tam wiedzie droga. Gdy już się znajdziesz na miejscu zobaczysz niewielkich słupków żółty szereg, miń je i zmierzaj aleją przed siebie, by na rozwidleniu obrać kierunek w lewo. Kierunek prowadzi Cię na rozwiane drzewo, co wygląda jakby gałęzie jego zostały zdmuchnięte na jedną tylko stronę.Od niego ropoczniesz ostatni etap.

 

Epilog: Skarb.

 

Rozwiane drzewo wskazuje kierunek skąd wiał wiatr co gałęzie mu zdmuchnął, w tym właśnie kierunku co gałęzi brakuje musisz szukać drzewa z dużą raną w pniu. Nie za wysoko, ba nawet całkiem nisko. Tam gdzieś ukryte jest znalezisko.




Zadanie dla ambitnych:

Zanim zaczniecie, albo gdy już skończycie szukać, przeliczcie sobie wszystkie budki ptasie na drzewach. Zaczynamy licytację kto znajdzie więcej, a jest ich co najmniej trzydzieści.

 

Hasło tworzą elementy wyróżnione w teście.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Pochylone drzewo
"Zawiane" Drzewo nie koniecznie z dobrej strony
Wpisy do logu: znaleziona 11x nieznaleziona 0x komentarz 7x Wszystkie wpisy