Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
MILITARYBOX - Gierłoż - OP12DD
Skrzynka ukryta w Wilczym Szańcu w Gierłoży. Trzeba się trochę powspinać po betonie. Dwa warianty wejścia :)
Eigenaar: Andalka
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 142 meter NAP
142 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
25 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Bartek111, C-Yo, Chochlik., crl_ost, Duch Miasta, iwonia1999, k_tadek13, Łuki, Marcello002, martuś, MED, Mirekk, MPG, Nataszka, NivilS, noorbi, Qbhaq, rredan, rubin, rudymaniek, szkworcka, ViruS..., wader, Whatever, ZgReD19_&_Liv
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Periodical/Paid  Dangerous Cache  Torch needed  Nature  Monumental place

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Gierłoż kojarzy nam się głównie z byłą kwaterą Hitlera i nieudanym zamachem na niego. Obecnie cały system bunkrów i schronów jest zniszczony, tylko nieliczne ocalały w całości. Stwarza to doskonałą okazję do pochodzenia po "skałkach" bunkrowych. Właśnie w jednym z takich na w pół zniszczonych bunkrów jest ukryta skrzynka.

Skrzynka znajduje się w bunkrze nr 11. Mamy dwie drogi dojścia - trudniejszą i łatwiejszą. Opisuję obie. Pamiętaj, że szukasz tej skrzynki na własną odpowiedzialność! Teren jest trudny, nawet w opcji łatwiejszej!

Droga trudniejsza Należy zabrać ze sobą latarkę. Może być trudno się przecisnąć osobom nieco bardziej puszystym lub z plecakiem.

Wchodzisz do bunkra 11. Idziesz korytarzem prosto, przechodzisz nad schodkami i idziesz dalej. Po lewej strone otwiera się większe pomieszczenie, należy wejść do środka. Po prawej stronie będzie widać światło dzienne za plątaniną prętów zbrojeniowych. Trzeba przejść w stronę światła. Uwaga na pręty wystające z "sufitu". Dochodzimy do szczeliny. Należy spojrzeć w lewo - obrośnięte nieco mchem kamienie, pręty wystające z betonu. Wspinamy się po tym na górę i dalej już mamy część drogi wspólną dla obu wariantów.

Droga łatwiejsza Można zabrać starsze dzieci, nie potrzeba latarki. Łatwiejszy dostęp, również dla większych osób.

Obchodzisz bunkier zgodnie z ruchem wskazówek zegara. W miejscu, gdzie ściany są podpierane przez mnóstwo patyczków, wchodzisz między dwa duże betonowe bloki. Skręcasz od razu w lewo i po paru metrach w "wąwóz" w prawo. Trzeba wejść na występ około 1 metra w górę i dalej do przodu. Dochodzimy do fragmentu bloku, który leży na środku naszej ścieżki. Dalej droga już jest wspólna.

Wspólna droga Przechodzimy nad głazem i skręcamy w wąską szczelinę w prawo. Na środku rośnie krzak leszczyny. Przechodzimy za leszczynę (uwaga na pręt na wysokości uda) i tu jest już prawie kres naszej wędrówki. Przed nami dwa bloki betonowe, a nad nimi dwa pręty zbrojeniowe na całą szerokość szczeliny. Należy się przecisnąć pod prętami i poszukać skrzynki u stóp.

UWAGA! Skrzynka tematyczna - dokładamy tylko przedmioty kojarzące się z militariami:)skrzynka na razie wypchana po brzegi, jak na zdjęciu.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Beschermde natuurgebieden
Deze cache bevind zich waarschijnlijk in een beschermd natuurgebied NATURA 2000 :
Gierloz  -  PLH280002
natura2000
Afbeeldingen
Wariant trudniejszy - wejście
Wariant trudniejszy - uwaga na schody
Wariant trudniejszy - pomieszczenie po lewej
Wariant trudniejszy - droga do szczeliny
Wariant trudniejszy - tędy na górę
Wariant trudniejszy - uwaga na wystające pręty
Wariant łatwiejszy - wejście między blokami
Wariant łatwiejszy - między drzewami przed siebie
Wspólna droga - przechodzimy nad głazem
Wspólna droga - krzak leszczyny
Za głazem
Miejsce ukrycia
Skrzynka
Logs: Gevonden 237x Niet gevonden 1x Opmerking 4x Afbeelding 6x Alle logs Galerij