Kładka to jeden z najbardziej charakterystycznych elementów stacji Rzeszów Główny. Mało kto wie, że to w rzeczywistości dwie kładki połączone ze sobą. Pierwsza łączyła plac dworcowy z parowozownią umożliwiając dostęp do hal ich pracownikom. Nieco dalej, na zachód od budynku dworca mieściła się druga kładka. Łączyła ulicę Grunwaldzką z dzisiejszym osiedlem 1000-lecia. Obie kładki połączono po II wojnie. Obiekt, pomimo upływu lat jest w dobrym stanie. W 2005 r. wykonano nowe schody, w 2012 r. wymieniono stare drewniane deski na podłodze na nowe, z dębowego drewna. Odmalowano też stalową konstrukcję kładki. O kładce z uznaniem wypowiadają się eksperci. – To szczególny zabytek techniki. Pierwotna konstrukcja nitowana jest zachowana w idealnie. Podobne konstrukcje z tego samego okresu np. wiadukt w Przemyślu są właśnie wpisywane do rejestru zabytków – mówi Adam Sapeta, pracownik Narodowego Instytutu Dziedzictwa w Rzeszowie. Rzeszowska kładka takiego wpisu się nie doczekała, znajduje się jedynie w gminnej ewidencji zabytków.
Magnetyk - do odczytania kod QR - w środku będzie hasło :)
1 etap - logbook i Hasło które musisz spisać poprzez kod QR