Skrzynka z serii "Bytowskie Mosty i Wiadukty". W Bytowie swe biegi łącza dwie rzeki Bytowa i Boruja. Na tymi rzekami znajduje się wiele mostów drogowych i kolejowych. W tej serii skrzynek zapraszam do odwiedzenia tych typów budowli.
Tym razem zapraszam do odwiedzenia mostu kolejowego nad rzeką Boruja w ciągu linii kolejowej 212 Lipusz - Bytów - Korzybie. Jest to ciekawa konstrukcja ponieważ pod tym mostem stworzono metalowo - betonową kładkę służącą okolicznym mieszkańcom z osiedla Stary Dworzec oraz ul. Miasteckiej i Leśnej. Linia kolejowa nr 212 od 1.08.1991r jest nieczynna dla ruchu pasażerskiego. Na odcinku Lipusz - Bytów sporadycznie kursują jeszcze składy towarowe w tym zaopatrujące zakład Prefabet w Osławie Dąbrowie. W 2006 roku zapadła decyzja władz PKP aby fizycznie zlikwidować tory na tej linii. Ostatecznie do tego nie doszło. Obecnie włodarze gmin przez, które przebiega linia 212 zabiegają o przejecie togo co po niej pozostało. Staraniem miłośników kolei na odcinku Bytów-Borzytuchom wykarczowano krzewy i częściowo wyremontowano tory. Spotkać tu można drezynę turystyczną. Pracę tych pasjonatów niweczą jednak złodzieje metalowych podkładów, szyn i elementów mostów.
Dane taktyczne: kordy wskazują wejście na kładkę pod torami od strony drogi. Sam kesz ukryty jest wewnątrz tunelu, pomiędzy poziomem wody a poziomem kładki, magnetyk. Umiejscowiony Vis -a -Vis środkowych izolatorów od linii elektrycznej, jaka kiedyś przebiegała wewnątrz tunelu pod mostem. Proszę o staranne odkładanie aby nie odpadł i nie odpłynął.