Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 600 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
S-Ł: Okrągły kesz - OP76B9
parowozy parowozowni w Skierniewicach
Właściciel: meteor2017
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 121 m n.p.m.
 Województwo: Polska > łódzkie
Typ skrzynki: Quiz
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 19-11-2013
Data utworzenia: 19-11-2013
Data opublikowania: 19-11-2013
Ostatnio zmodyfikowano: 18-03-2016
16x znaleziona
0x nieznaleziona
3 komentarze
watchers 5 obserwatorów
133 odwiedzających
16 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
3 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Dombie, tygryskris, Werrona
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Miejsce historyczne  Dostępna tylko pieszo  Dostępna rowerem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL



Budowa linii do Łukowa i wzrost przewozów tranzytowych z zachodu na wschód były powodem przydzielenia tutejszej parowozowni najcięższych polskich lokomotyw - Ty51, tzw. stokerów. Prowadziły one pociągi na odcinku Kutno - Skieniewice - Łuków - Małaszewicze. W 1957 roku było ich 22.

Ten fragment z broszury o skierniewickiej parowozowni stał się inspiracją do założenia tej skrzynki, co prawda według innego źródła pociągi towarowe na eSeŁce były początkowo prowadzone przez Ty45, a dopiero od ok. 1960 stokerami, a podobne rozbieżności można spotkać w informacjach do kiedy Ty51 kursowały na eSeŁce (raz przeczytamy że do końca lat 1970, a kiedy indziej że można je było spotkać jeszcze w połowie lat 80.), ale z grubsza możemy stwierdzić że parowozy te co najmniej ze 20 lat obsługiwały eSeŁkę.

schemat Ty51... a tak na marginesie, warto nauczyć się rozszyfrowywać oznaczenia parowozów - link



Dlaczego kesz jest okrągły? Ano spójrzcie na parowozownię na satelicie - jakieś okręgi, koła, wycinki koła... niestety wejście do środka jest tylko w nieliczne dni otwarte (link), dlatego współrzędne ustawiłem przy jednym z wejść, na pomniku techniki, który można obejrzeć z ulicy.

Udaj się w to miejsce i odpowiedz na kilka pytań:
- czy pomnik techniki jest osobowy (wtedy A=1), towarowy? (A=2), czy pospieszny (A=3)?
- czy jest to tendrzak? Jeśli TAK to B=4, a jeśli NIE to B=5
- rok konstrukcji tego modelu to 19CD
- ma on numer EF

My tu sobie gadu gadu o historii, spisujemy jakieś cyferki, a tymczasem pan Marian po paru głębszych w barze Semafor, założył się z kolegami że dojedzie parowozem do Puszczy Mariańskiej i  zajumał Ty51-1 ze zbiorów parowozowni. Na szczęście w tendrze prawie nie było węgla, wygasło pod kotłem i parowóz stanął gdy każde z kół napędnych obróciło się ABCF razy. Pan Marian dał nogę, a kluczyki i dowód rejestracyjny parowozu ukrył na prawo od torów w dorodnym dębie i dobrze zamaskował jakimś drewienkiem.

Aha, tuż obok można obejrzeć okrągłe obciążniki naciągające trakcję. Dodajmy że matematycznie koło jest dwuwymiarową kulą, natomiast fantem obowiązującym w skrzynce są malutkie, szklane kule trzywymiarowe... ale może komu uda się wepchnąć do środka kulę cztero-, a może nawet n-wymiarową.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Plan parowozowni (Świat Kolei)
Ty51-1 w parowozowni Skierniewice
Pan Marian czai się przy Ty51-1 (w tej roli meteor2017)
Ty45-39 w skansenie Zduńska Wola - Karsznice
spoiler