Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
K3: Most nad Klodnitz-Kanal / GFS - OP64BB
Most kolejowy
Właściciel: GFS
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 227 m n.p.m.
 Województwo: Polska > śląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 29-04-2013
Data utworzenia: 19-04-2013
Data opublikowania: 28-04-2013
Ostatnio zmodyfikowano: 15-03-2018
82x znaleziona
4x nieznaleziona
3 komentarze
watchers 6 obserwatorów
86 odwiedzających
65 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
7 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: brajan74, Dallas, Driver, Grymor, Kondi&Team, Mickey, złodzieje czasu & Esme
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Dostępna rowerem  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

 

TRZY KANAŁY

 

 

Kanał Kłodnicki (niem. Klodnitz-Kanal)


Kanał powstawał wg. różnych źródeł w latach latach 1790-1822, służyć miał głównie do transportu węgla z Zabrza z kopalni Luiza oraz z Królewskiej Huty (dziś Chorzów) z kopalni Król do Gliwic i dalej na zachód do Odry. Możliwe było także przepłynięcie z Gliwic do Berlina, wykorzystując tzw. Kanał Finów.

Aby go uruchomić kanał, musiano wybudować 31 mostów i 18 śluz. Kanał Kłodnicki miał około 46 km długości, 12 m szerokości. Jego głębokość wynosiła 1,6 m, czyli był stosunkowo płytki (mogły z niego korzystać tylko płaskodenne barki). 

Z Gliwic poprowadzono krótkie połączenie żeglugowe do Zabrza i Chorzowa. Oczywiście w Gliwicach potrzebny był port (obecnie już nieistniejący), więc wybudowano go w centrum miasta, doprowadzając do niego w 1897 r. linię wąskotorowej kolejki.

Most nad kanałem powstał w okresie rozwoju kolei w Europie, w Gliwicach były to lata 40-te XIX wieku. Było to więc co najmniej 20 lat po całkowitym ukończeniu kanału.

 

UWAGA: SKRZYNKA JEST CZĘŚCIĄ PROJEKTU K3

Aby zdobyć skrzynkę finałową K3: Finał / SA

KONIECZNIE ZAPISZ KOD

Skrzynka

W skrzynce certyfikaty dla pierwszych znalazców.

Dawniej most obecnie czynny wiadukt kolejowy.

Zachowaj rozwagę, nie musisz i nie wchodź na tory!!!

 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Tędy płynął kanał