Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
LIM 1 - OP5AB9
Owner: domino18
Founder: klikon56
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 131 m. ASL.
 Region: Poland > wielkopolskie
Cache type: Traditional
Size: Regular
Status: Archived
Date hidden: 29-09-2012
Date created: 30-09-2012
Date published: 30-09-2012
Last modification: 12-07-2014
37x Found
0x Not found
3 notes
watchers 1 watchers
8 visitors
27 x rated
Rated as: Excellent
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  GeoHotel  Nature  Monumental place 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Lim-1 nb 1966 w Ostrowie Wielkopolskim.
Najstarczy zachowany pomnik modelu Lim 1 w Polsce
Wyraźnie widoczny mniejszy hamulec aerodynamiczny.
Numer burtowy jest nieprawdziwy. Przedstawia rok w którym ustawiono pomnik

Troche historii na temat tego modelu
PL MiG-15, Lim-1
W chwili wprowadzenia samolotu do produkcji w Polsce, był on jednym z najnowocześniejszych, o ile nie najlepszym myśliwcem na świecie. Kiedy podczas wojny koreańskiej amerykański F-86 osiągał swój maksymalny pułap wysokości lotu, MiG-15 miał jeszcze zapas 1 200 m. Jednak w tamtych latach postęp techniczny był bardzo duży i samolot się dość szybko postarzał. Z dobrego myśliwca stał się wystarczający, a po kilku latach przestarzały.
Jednak w polskim lotnictwie wojskowym odegrał on szczególną rolę. Można się wyśmiewać, że polskie lotnictwo tak długo eksploatowało samoloty ze znakiem Lim-1-2. Że piloci latali na przestarzałym sprzęcie. Pamiętam jak w latach 80-tych młodzi miłośnicy lotnictwa nie mogli wyjść z podziwu, że te maszyny jeszcze latają. Przyczyny tego stanu rzeczy można podzielić na dwie grupy i nazwać je odpowiednio, negatywne i pozytywne. Te pierwsze w zasadzie sprowadzają się do braku pieniędzy na zakup nowego sprzętu. Te drugie świadczą o tym, jaki to był dobry samolot. O tym, jaka to była udana i prosta konstrukcja. Jak szybko można było odtworzyć wartość bojową. Był to samolot łatwy w pilotażu, niezawodny, ekonomiczny. Doskonale sprawdził się w lotnictwie szturmowym. Na długowieczność samolotów Lim, szczególnie w odmianie dwumiejscowej miał wpływ także brak wersji szkolnej samolotów MiG-17 i Lim-5-6. Ogromnym argumentem, o którym często nie pamiętamy, było to, że cała produkcja, remonty i naprawy odbywały się w kraju. Przy Limach byliśmy niezależni od zagranicy

Kordy moga lekko plywac ze wzgledu na okoliczne drzewce dlatego spoiler moze sie przydac !!

          Na pierwszych trzech znalazców czekaja certyfikaty!!

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Całokształt
Spoilerosssss
Troche historii
Log entries: Found 37x Not found 0x Note 3x All entries Show deletions