Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
geocache GeoPath
Naam GeoPath
Soort GeoPath Wat is dit?HelpUitlegDe soort van de GeoPath. Vorm op kaart: Bijvoorbeeld interessante plaatsen die een bepaalde vorm op een kaart hebben. Verkennen: Bijvoorbeeld om bepaalde plaatsen in je woonplaats te laten zien. Natuur: Mooie plaatsen die met natuur te maken hebben. Thema: Bijvoorbeeld een thema over een bepaald onderwerp.
% nodig om deze GeoPath te voltooien
Wat is dit?HelpUitlegNa het vinden van een bepaalde percentage zal de het mogelijk zijn om deze GeoPath als voltooid te kunnen loggen.
Beschrijving van GeoPath

Sla nieuwe GeoPath op
Waypoint cache naam Voeg toe aan GeoPath  
(Geen caches aanwezig)
GeoPath
Aantal weergegeven GeoPaths: {displayedPowerTrailsCount} Meer opties
Naam Soort {statusOrPoints} Publicatie datum Aantal caches Voltooid


Szlakiem Linii kolejowej Nr.281

Eigenschappen GeoPath
Hoofdeigenaar (?)HelpHoofdeigenaarHoofdeigenaar is de persoon die de GeoPath geregistreerd heeft. wolasek
Status
Voltooid 5 keer
Score 195.62 punten
Aantal caches 28 (0 / 0 / 0)
% nodig om deze GeoPath te voltooien 90% ( Caches)
Soort GeoPath Verkennen
Publicatie datum 20-02-2023
Eigenaar wylatowiak, szabla, wolasek
Beschrijving GeoPath

 

Linia kolejowa nr 281

 

Częściowo zelektryfikowana linia kolejowa łącząca Oleśnicę z Chojnicami przez Milicz, Krotoszyn, Jarocin, Wrześnię, Gniezno, Janowiec Wielkopolski, Kcynię, Nakło n.Notecią i Więcbork. Linia kolejowa znaczenia państwowego na odcinku Oleśnica – Milicz. Położona w granicach czterech województw: pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, wielkopolskiego i dolnośląskiego oraz na obszarze Oddziałów Regionalnych PKP PLK w Gdańsku i Poznaniu. Linia na całej długości wyposażona jest w elektromagnesy SHP.

Powstanie trasy z Oleśnicy do Gniezna nastąpiło dzięki właścicielom ziemskim ze Śląska i południowej Wielkopolski. Obserwując prace w 1868 roku nad przygotowaniami do budowy linii z Poznania do Torunia oraz Bydgoszczy postanowili o budowie szlaku zmierzającego do Gniezna. Nowa linia miała połączyć Oleśnicę z Gnieznem przez Milicz, Cieszków, Zduny, Krotoszyn, Koźmin Wielkopolski, Nowe Miasto nad Wartą i Wrześnię. Planowany szlak połączyłby Kolej Prawego Brzegu Odry (wiodącą z Wrocławia przez Oleśnicę do Tarnowskich Gór) z trasą Poznań - Toruń. Nowa linia znacząco skróciłaby czas transportu węgla z GOP-u do portów bałtyckich. Zawiązało się konsorcjum na rzecz budowy linii, w którego skład wchodzili książę Thurn und Taxis z Krotoszyna, urzędujący nadprezydent prowincji śląskiej, hrabia Otto zu Stolberg-Wernigerode oraz wolny pan stanowy Wielki Komorzy Dziedziczny Księstwa Śląskiego hrabia August von Maltzan z Milicza. W tym samym czasie powstał komitet budowy linii kolejowej z Poznania przez Nowe Miasto nad Watą i Pleszew do granicy państwa w kierunku na Kalisz (zabór rosyjski). W kwietniu 1868 roku Minister Handlu, Przemysłu i Robót Publicznych wydał pozwolenie na podjęcie wstępnych prac studyjnych na tym szlaku, a konsorcjum udzieliło zgody na prowadzenie analogicznych robót jedynie na trasie z Oleśnicy do Nowego Miasta nad Wartą. Dzięki zabiegom członków konsorcjum udało się uzyskać zgodę na prace na pozostałym odcinku z Nowego Miasta nad Wartą do Gniezna. Prace przygotowawcze na tym odcinku wykonano w latach 1870-1871, a informacje przedłożono do zatwierdzenia w Ministerstwie Handlu, Przemysłu i Robót Publicznych. 17 czerwca 1872 roku król pruski Wilhelm I podpisał Towarzystwu Kolei Oleśnicko - Gnieźnieńskiej akt koncesyjny na budowę i późniejszą eksploatację linii Oleśnica - Gniezno. Dokument zakładał, że linia musi zostać ukończona i uruchomiona w ciągu trzech lat od dnia udzielenia koncesji. Budowę trasy powierzono 16 kwietnia Przedsiębiorstwu Budowy Kolei F. Plessner i Sp. Spółka Komandytowa. 16 maja i 2 września 1872 roku zatwierdzono statut ukonstytuowanego oficjalnie Towarzystwa Kolei Oleśnicko - Gnieźnieńskiej.

>>ZAPRASZAM <<

>>CHĘTNE OSOBY<<

DO WSPÓLNEGO PROJEKTU 

"SZLAKIEM LINI KOLEJOWEJ nr.281"

https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Linia_kolejowa_nr_281_Ole%C5%9Bnica_-_Chojnice

 

 

Osoby które będą chciały dołączyć stacje należące do linii  nr 281.Proszę o kontakt email lub telefoniczny 

Caches in GeoPath Szlakiem Linii kolejowej Nr.281

Voeg volgende caches toe in GPX:


niet actief
negeren
gemaakte
gevolgde
gevonden
aantal logs in het GPX bestand*: 5

*) - voor elke cache. Alleen beschikbaar voor GPX formaat. OK
Informatie:
Toon statistieken Szlakiem Linii kolejowej Nr.281
Voortgang van deze GeoPath


0% (je hebt 0 van 28 uit deze GeoPath gevonden)

Toon meer statistieken

Opmerkingen en/of loggen

Schrijf opmerking of log