Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Nasyp kolejki wąskotorowej 8 - OP9686
Karwowski cypel
Właściciel: Molly1 (iwmali)
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > zachodniopomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 01-05-2020
Data utworzenia: 01-05-2020
Data opublikowania: 01-05-2020
Ostatnio zmodyfikowano: 01-05-2020
19x znaleziona
0x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 1 obserwatorów
24 odwiedzających
13 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: RudyKot
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Wymagany dodatkowy sprzęt  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Kolej wąskotorowa została zbudowana w latach dziewięćdziesiątych XIX w. i wiodła z Casekow (Niemcy) poprzez Penkun, dalej tory biegły przez Krackow oraz Ladenthin, w którego pobliżu przebiega dziś granica państwowa. Na teren Polski, dzisiejszej gminy Kołbaskowo, kolejki wjeżdżały w rejonie Barnisławia, i dalej przez stacje Warnik, Karwowo, Będargowo, Warzymice dojeżdżały do stacji Szczecin Gumieńce, natomiast stacją końcową były Pomorzany, tory kończyły się na terenie dzisiejszej elektrowni "Pomorzany".

Kolejka była wykorzystywana głównie do przewozu ziemiopłodów do aglomeracji szczecińskiej, a zwłaszcza buraków cukrowych do cukrowni Szczecin. Długość trasy wynosiła 42 km, a szerokość toru 750 mm. Przykładowo, w 1935 roku kolejką przewieziono 93 tys. pasażerów oraz 125 tys. ton towarów.

Kolejka była czynna jeszcze pod koniec II wojny światowej. Po dawnej linii dziś nie ma śladu, tory zostały po wojnie rozebrane, a stacyjki zniszczone, podobnie jest po stronie niemieckiej. Zostały tylko nasypy pod tory, dziś miejscami gęsto zarośnięte.

Jest to najpiękniejsze miejsce całego nasypu, dalej nie daliśmy rady dojść, bo bagienko, spróbujemy z drugiej strony.

 

                              

Keszyka zawiera logbook i ołówek, ważne przy podejmowaniu: uwaga na straszne kolce oraz pamiętajcie można zjechać do wody. Dlatego dałam truposzczaka. Jeśli ktoś jest w pobliżu odpuść, bo nie dasz rady podjąć. Rękawiczki i długi rękaw potrzebne jak nic, ja liżę rany do teraz.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
To tam po lewej
Wpisy do logu: znaleziona 19x nieznaleziona 0x komentarz 1x Wszystkie wpisy