Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Trolejbus - OP8JGS
Eigenaar: Pawel brasia
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 90 meter NAP
 Provincie: Polen > wielkopolskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 30-09-2016
Gemaakt op: 29-09-2016
Gepubliceerd op: 30-09-2016
Laatste verandering: 01-10-2016
45x Gevonden
0x Niet gevonden
2 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
78 x Bekeken
35 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Dangerous Cache  One-minute cache  Monumental place  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Poznań był pierwszym polskim miastem (i jedynym w Polsce do II wojny światowej), gdzie pojawiły się trolejbusy. Pierwsza linia Śródka-Główna została uruchomiona w lutym 1930 r. W 1944 r. wybudowano jednotorową trasę trolejbusową na obecnej ul. Dąbrowskiego. Było to związane z rozbudową zakładów lotniczych i możliwością dojazdu lotników i pracowników cywilnych. Prowadziła ona ze skrzyżowania ulic Szpitalnej i Dąbrowskiego do Sytkowa (ul. Lotnicza). Linia i wozy zostały zniszczone w końcu działań wojennych. Połączenie ponownie uruchomione zostało dopiero w 1946 roku. Następnie linia została przedłużona do Smochowic. Linia miała symbol U, a od lutego 1954 numer 103. Szczyt popularności trolejbusów przypadł na lata 50-60, kiedy to trolejbusy przewoziły ponad 8200 pasażerów rocznie.

Linia trolejbusowa Ogrody-Smochowice została zamknięta 29 marca 1970 r, jako ostatnia w Poznaniu. Przyczynami likwidacji było wiele, z których najważniejsze:

  • inna sieć trakcyjna niż tramwai i konieczność utrzymywania obu,

  • konieczność transportu trolejbusów ciągnikiem do oddalonej zajezdni

  • pojawienie się nowoczesnych autobusów marki Jelcz (tzw. ogórek).

Obecnie występują tendencje powrotu tego środka transportu, jako bardziej ekologicznego napędu niż silnik diesla. Ciekawe czy młodzież byłaby chętna do jeżdżenia trollem?

 

Ciekawostki:

W 1950 roku została uruchomiona linia trolejbusowa ulicą Naramowicką na Umułtowo, w 2012 władze miasta zaproponowały powrót trolejbusów w tym miejscu. Pomysł na linię trolejbusową na Naramowice, nie został przyjęty entuzjastycznie.

Trolejbusy produkowane są pod Poznaniem przez dwie firmy i eksportowane na cały świat.


Jak znajdziecie trolejbus i zrobicie co trzeba to zaparkujcie tyłem (ryjkiem do przodu). Kesz zawiera logbook, ołówek, kilka drobiazgów na wymianę i kilkanaście certyfikatów.

Afbeeldingen
Njus o nowym środku transportu
miejsce w pobliżu kesza 1969 (widać linie zasilające trolejbus)
Trolejbus wyjeżdżający z Ogrodów w kierunku Krzyżownik
miejsce w pobliżu kesza 2016
Logs: Gevonden 45x Niet gevonden 0x Opmerking 2x Alle logs