Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Trolejbus - OP8JGS
Właściciel: Pawel brasia
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 90 m n.p.m.
 Województwo: Polska > wielkopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 30-09-2016
Data utworzenia: 29-09-2016
Data opublikowania: 30-09-2016
Ostatnio zmodyfikowano: 01-10-2016
45x znaleziona
0x nieznaleziona
2 komentarze
watchers 0 obserwatorów
78 odwiedzających
35 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Szybka skrzynka  Miejsce historyczne  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Poznań był pierwszym polskim miastem (i jedynym w Polsce do II wojny światowej), gdzie pojawiły się trolejbusy. Pierwsza linia Śródka-Główna została uruchomiona w lutym 1930 r. W 1944 r. wybudowano jednotorową trasę trolejbusową na obecnej ul. Dąbrowskiego. Było to związane z rozbudową zakładów lotniczych i możliwością dojazdu lotników i pracowników cywilnych. Prowadziła ona ze skrzyżowania ulic Szpitalnej i Dąbrowskiego do Sytkowa (ul. Lotnicza). Linia i wozy zostały zniszczone w końcu działań wojennych. Połączenie ponownie uruchomione zostało dopiero w 1946 roku. Następnie linia została przedłużona do Smochowic. Linia miała symbol U, a od lutego 1954 numer 103. Szczyt popularności trolejbusów przypadł na lata 50-60, kiedy to trolejbusy przewoziły ponad 8200 pasażerów rocznie.

Linia trolejbusowa Ogrody-Smochowice została zamknięta 29 marca 1970 r, jako ostatnia w Poznaniu. Przyczynami likwidacji było wiele, z których najważniejsze:

  • inna sieć trakcyjna niż tramwai i konieczność utrzymywania obu,

  • konieczność transportu trolejbusów ciągnikiem do oddalonej zajezdni

  • pojawienie się nowoczesnych autobusów marki Jelcz (tzw. ogórek).

Obecnie występują tendencje powrotu tego środka transportu, jako bardziej ekologicznego napędu niż silnik diesla. Ciekawe czy młodzież byłaby chętna do jeżdżenia trollem?

 

Ciekawostki:

W 1950 roku została uruchomiona linia trolejbusowa ulicą Naramowicką na Umułtowo, w 2012 władze miasta zaproponowały powrót trolejbusów w tym miejscu. Pomysł na linię trolejbusową na Naramowice, nie został przyjęty entuzjastycznie.

Trolejbusy produkowane są pod Poznaniem przez dwie firmy i eksportowane na cały świat.


Jak znajdziecie trolejbus i zrobicie co trzeba to zaparkujcie tyłem (ryjkiem do przodu). Kesz zawiera logbook, ołówek, kilka drobiazgów na wymianę i kilkanaście certyfikatów.

Obrazki/zdjęcia
Njus o nowym środku transportu
miejsce w pobliżu kesza 1969 (widać linie zasilające trolejbus)
Trolejbus wyjeżdżający z Ogrodów w kierunku Krzyżownik
miejsce w pobliżu kesza 2016
Wpisy do logu: znaleziona 45x nieznaleziona 0x komentarz 2x Wszystkie wpisy