Jako że wspólnie z Hadrianusem88 jestem fanem Tolkienowskiego świata Śródziemia postanowiliśmy wspólnie założyć seryjkę nawiązującą, poprzez luźne skojarzenia, fanty, zagadki i miejscówki, do klimatów pokazanych we Władcy Pierścieni i Hobbicie.
Poszczególne skrzyneczki będą pojawiały się w różnych miejscach otaczających Szczecin, a także w samym mieście, w różnych odstępach czasowych.
Każdy kesz będzie zawierał numerek w głównym tytule. Cyferki te będą miały znaczenie w określeniu lokalizacji skrzynki finałowej - Jedynego Pierścienia. Ponadto w niektórych logbookach umieszczone zostaną litery alfabetu elfickiego i krasnoludzkiego niezbędne do rozszyfrowania ostatecznej zagadki.
Od razu zaznaczam, że nie ma co korzystać z alfabetu umieszczonego w książkach przez samego Tolkiena, ani z różnych szyfrów zamieszczonych w internecie. Alfabet przedstawiony w keszach opracował i dostosował samodzielnie Orannis007 (czyli moja skromna osoba ) specjalnie na potrzeby serii.
Każda skrzynka będzie zawierała elementy zarówno skrzynki tradycyjnej, nietypowej jak i quizów. Poza tym podczas podejmowania trzeba wykazać się umiejętnościami logicznego myślenia, w sposób luźny i lotny kojarzyć podpowiedzi oraz dość często opierać się na książce (książkach). Tym samym każda skrytka będzie posiadała niepowtarzalne elementy ją opisujące. Czasami będzie trudno, czasem tak banalnie, że szkoda gadać
Anduina – najdłuższa rzeka północno-zachodniego Śródziemia. Przechodząc przez wiele krain otrzymała wiele nazw: Langflood przez przodków Rohirrimów, czy po prostu Wielka Rzeka, jak zwana była we Wspólnej Mowie. Wszystkie te nazwy powstały w uznaniu dla jej długości, sięgającej ok. 1500 mil.
Anduina miała swoje źródło zarówno w Górach Mglistych oraz Górach Szarych, gdyż u jej początku tworzyły ją dwie mniejsze rzeki. Nazywano je, w języku mieszkających tam Eotheodów, Langwell (Góry Mgliste) i Greylin (Góry Szare). Po ich połączeniu Anduina płynęła równolegle do Gór Mglistych, po jej zachodniej stronie oraz Mrocznej Puszczy po stronie wschodniej, w szerokiej dolinie, zwanej Doliną Anduiny. Następnie po przepłynięciu obok Lothlorien, rzeka biegła przez Pola Gladden, gdzie zataczała rozległe meandry oraz była płytsza niż w innych miejscach, a także przez Brunatne Ziemie, Emyn Muil Argonath i Sarn Gebir. Tutaj rzeka tworzyła potężne jezioro Nen Hithoel kończące się Wodogrzmotami Rauros. Dalej płynęła między Górami Białymi i Ephel Duath, przez ruiny byłej stolicy Gondoru - Osgiliath oraz dalej na południe, wyznaczając granicę tego państwa. Wreszcie w pobliżu wyspy Tolfalas wpadała do Zatoki Belfalas w miejścu zwanym Ethir Anduin - Ujście Anduiny.
Ze względu na swoją długość i wielkość rzeka posiadała wiele dopływów, które zwiększały jej zlewisko. Po dwa z nich wypływały z Fangornu (Rzeka Entów i Limlight),Gór Mglistych (Gladden i Celebrant) oraz Gór Białych (Erui i Sirith), a także jeden z Gór Cienia. Co ciekawe rzeka posiadała tylko jeden znany prawy dopływ - Poros, nie licząc strumienia Greylin , z którego niejako powstała Anduina i rzeczułki płynącej z Henneth Annun, której to nazwy nie znamy.
Anduina oprócz znacznej długości, była również bardzo szeroka, co sprzyjało tworzeniu się na niej wysp. Znane są nam trzy takie fragmenty lądu położone na tejże rzece:
Ponadto z powodu dużej długości i szerokości przez Anduinę było bardzo ciężko się przeprawić bez łodzi. Dodatkowo istniały na niej tylko dwa mosty, do tego bardzo od siebie oddalone.
Pierwszy znajdował się na Starej Drodze Leśnej, na południe od domu Beorna. Miejsce to nazywane było Starym Brodem. Tamtejszy most został wzmocniony, kiedy Elendil z armią ludzi i elfów przeprawiał się przez rzekę idąc na wojnę z Sauronem. Konstrukcja została zniszczona pod koniec Trzeciej Ery, w wyniku działań wojsk Mordoru.
Drugi most, najbardziej znany, znajdował się w Osgiliath. Bardzo prawdopodobne, że w czasie świetności miasta ukryty był na nim w wieży palantír. Podobnie jak swój północny odpowiednik przy końcu Trzeciej Ery został uszkodzony przez siły Mordoru.
O keszu:
Tutka mikro, ale nie magnetyk....
Pod trawką i kamyczkami ale nie na ziemi....
Na podwyższeniu ale nie wysoko...
Prawie w rzece ale nie w wodzie...
Symbol | Typ | Współrzędne | Opis |
---|---|---|---|
Parking | --- | Zatrzymaj się i idź podziwiaj widoki, dokarmiaj kaczki, pobaw się na placu zabaw |