Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Lotnicza tragedia - OP9SJA
Eigenaar: GEO_Koszalin
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: meter NAP
 Provincie: Polen > zachodniopomorskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 11-02-2024
Gemaakt op: 11-02-2024
Gepubliceerd op: 11-02-2024
Laatste verandering: 11-02-2024
3x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 2 Volgers
14 x Bekeken
2 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: n/b
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

One-minute cache  Take something to write  Nature  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Eksplorując lasy między Szczecinkiem a Czaplinkiem dotarliśmy i w to miejsce. Udało się to po dość długich poszukiwaniach, a ponieważ miejsce nam się spodobało to i powstał keszyk.

Za stroną Polskiego Radia Koszalin:

"19 listopada 1971 roku doszło do katastrofy wojskowego samolotu LIM. To jeden z najbardziej tajemniczych wypadków lotniczych w powojennej Polsce. Ciała pilota i szczątków samolotu szukano ponad miesiąc. Rodzinie tragicznie zmarłego pilota do dziś nie wyjaśniono przyczyn katastrofy.

Samolot wystartował z lotniska w Pile. Za sterami myśliwca LIM 6 bis siedział porucznik Antoni Wiciński, który otrzymał rozkaz oblatania maszyny. Z radarów kontroli naziemnej zniknął po 8 minutach lotu. Rozpoczęte wkrótce poszukiwania nie przyniosły rezultatów a za jedną z wersji przyjęto ucieczkę pilota za granicę.

Na szczątki samolotu, w lesie między Ługowem (Łubowem - przyp. GEO_Koszalin) a Czaplinkiem, dokładnie miesiąc po katastrofie, natknęli się myśliwi. Chociaż od tych wydarzeń minęło już ponad pół wieku, na wiele pytań związanych z katastrofą nie ma odpowiedzi.

W latach 1962, 1963 zakłady w Mielcu, gdzie prowadzono produkcję Licencjonowanego Myśliwca (stąd nazwa samolotu), zmontowały jedynie 40 tego typu maszyn. Tymczasem maszyna porucznika Wicimskiego miała nr 41. Według badaczy historii lotnictwa może to wskazywać, że maszyna, za sterami której zasiadł porucznik, służyła wcześniej do lotów eksperymentalnych, służących wprowadzeniu zmian konstrukcyjnych kilku typów Limów Chociaż w jednostce w Pile uznawany był za jedną z najnowszych maszyn, swój żywot mógł rozpocząć nawet w 1953 roku. Poziom wyeksploatowania maszyny był więc bardzo duży.

Wyniki badań specjalnej komisji prawdopodobnie zostały utajnione. Rodzina nigdy nie dowiedziała się o przyczynach katastrofy a akta, według ustaleń syna tragicznie zmarłego pilota, znajdują się w Instytucie Pamięci Narodowej, który odmawia ich odtajnienia.

W 50. rocznicą wypadku, grupa pasjonatów historii wraz z członkami rodziny, ustawiła w lesie, gdzie doszło do zdarzenie, symboliczną ławeczkę pamięci."

PS. Chodzi o las między Łubowem a Czaplinkiem.

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Read more about reactivation of geocaches here
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Logs: Gevonden 3x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Afbeelding 3x Alle logs Galerij