Brama Kolejowa usytuowana na zewnętrznym pierścieniu Twierdzy
Modlin. Powstała w latach 80 XIX wieku.
W roku 1880 przebudowano stare detaszowane wschodnie rogowe Dzieło
Ostrołęckie w poligonalny fort połączony z
obwodem zewnętrznym poterną. Co więcej - między fortem a
Bugo-Narwią zbudowano kurtynowy kleszczowy (wygięty w stronę
przedpola) wał w którym umieszczono dwie
sklepione bramy - kolejową oraz
drogową. Na powstałym między Bramą
Ostrołęcką a wałem obszernym placu zmieszczono bocznice i
zabudowania dworca towarowego. Wał i bramy nie
zachowały się. Dworzec osobowy mieścił się na wschód od
twierdzy, poza tym wałem. W okresie międzywojennym jedną z
bocznic poprowadzono na zachód i przekopem przebito obwód
zewnętrzny.
Kesz ukryty niedaleko Bramy. Dla pierwszego znalazcy oryginalny
certyfikat FTF.
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.