Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
[PS] TS-16 GROT - OP9EG1
Właściciel: coosiek
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > śląskie
Typ skrzynki: Nietypowa
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 25-08-2021
Data utworzenia: 30-07-2021
Data opublikowania: 28-08-2021
Ostatnio zmodyfikowano: 28-08-2021
37x znaleziona
0x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 0 obserwatorów
65 odwiedzających
27 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

TS-16 Grot

 

TS-16 Grot - Naddźwiękowy samolot o metalowej konstrukcji, który został pomyślany jako następca TS-11 "Iskra". Przewidywano, że "Grot" będzie mógł operować na lotniskach trawiastych, a takze zakładano wykorzystanie go do niektórych zadań bojowych. Napęd miały stanowić dwa znajdujące się wówczas w stadium projektowania silniki SO-2 z dopalaczem. Prace prowadzone pod kierunkiem inż. T. Sołtyka rozpoczęto w 1958 r. Projekt wstępny ukończono w grudniu 1959 r. Ponieważ przewidywane jako napęd silniki nie były jeszcze gotowe, zdecydowano się zamontować w TS-16 radziecki silnik RD-9B stanowiący napęd MiGów-19. Projekt, oznaczony TS-16RD, ukończono w 1960 r. Samolot odznaczał się wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami. Przewidywano zamontowanie w nim aparatury radionawigacyjnej i radiolokacyjnej. W wersji TS-16B planowano zastosować symulator uszkodzeń. Ponadto samolot miał przenosić bomby, pociski rakietowe lub działka na zaczepach pod skrzydłami. Do 1963 r. opracowano w Instytucie Lotnictwa kompletny projekt wstępny, a dla komisji opiniującej zbudowano makietę użytkową w wersji jednosilnikowej TS-16RD. Na skutek niechętnego stosunku ówczesnych polskich władz w 1963 r. prace nad "Grotem" wstrzymano i do budowy prototypu nie doszło. W efekcie polskie wojsko wciąż korzysta z coraz bardziej przestarzałych samolotów TS-11 "Iskra".

Planowane wersje:

- TS-16A - jednomiejsceowy samolot myśliwsko-szturmowy uzbrojony w dwa działka NR-23 kal. 23 mm
- TS-16B - dwumiejscowy samolot szkolno-treningowy uzbrojony w jedno działko NR-23 kal. 23 mm

Dane techniczne (TS-16A i TS-16B):
Rozpiętość - 7 m
Długość - 14,40 m
Wysokość - 2,30 m
Powierzchnia nośna - 19,2 m2
Masa własna - 3190 kg (TS-16A), 3240 kg (TS-16B)
Masa całkowita - 4945 kg (TS-16A), 4946 kg (TS-16B)
Prędkość maksymalna - 1460 km/h
Prędkość przelotowa - 850 km/h
Prędkość lądowania - 210 km/h
Wznoszenie - 92 m/s
Pułap - 14000 m
Zasięg - 2200 km
Dla pierwszych trzech znalazców certyfikaty.
Nie przestrasz się po przejściu 26 metrów od współrzędnych na azymut 100 stopni. Powodzenia! :)
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.