KESZA NIE MA NA WSPÓŁŻĘDNYCH. ZE WZGLĘDU NA POTENCJALNĄ ŚCINKĘ DRZEW BYĆ MOŻE BĘDZIE NIEDOSTĘPNY PO ODPALENIU ŚCIEŻKI
Jednak w przeciwieństwie do PZL-56 KANIA kesza udało się wykonać i posadzić w terenie .
Jedyne co trzeba zrobić to udać się na współrzędne waypointa i go odnaleźć .
Niestety samolot Kania nie miał takiego fartu jak kesz i pozostał jedynie ciekawym projektem na desce kreślarskiej
inż. Wsiewołoda Jakimiuka (tutaj naszła mnie myśl - na ile właściwie był to polski projekt)
Bardzo mało danych można odnaleźć na temat tego samolotu choć znalazłem w intrenecie ciekawą dyskusję w której amatorzy lotnictwa udowadniali , że "Kania" mógł być szansą
polskiego lotnictwa w 1939 roku bo jego produkcja była by o tyle łatwiejsza ,że miała to być przeróbka już istniejącego
projektu myśliwca PZL-50 ”Jastrząb” gdy tymczasem konkurencyjny projekt PZL-55 (inaczej znany jako PZL-62) był adaptacją samolotu turystycznego .
Ostatecznie jednak zrezygnowano z dalszych prac nad tym samolotem gdyż w wewnętrznym konkursie
w PZL wygrał PZL-55 w którym zaplanowano mocniejsze uzbrojenie i lepszy silnik (jednak i on nigdy nie wszedł do produkcji)
ponieważ większość opracowań to różne sposoby przekręcenia tekstu z "wiki " odsyłam bezpośrednio do niej .
Tam poznacie bardziej szczegółowo przewidywane parametry techniczne PZL-56 "Kania" oraz planowane osiągi.
PZL.56"Kania"
KESZ. produkcja trwała długo . Nie wiem czy taki drugi się uda . Kesz może być niedostępny zimą
Stage | Symbol | Type | Coordinates | Description |
---|---|---|---|---|
Interesting place | --- | TU JESTEM. I mogę być wredny ಠ ͜ʖ ಠ |