Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
[PS] Mrówka PZL 126 - OP9EAX
Eigenaar: Holka
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: meter NAP
 Provincie: Polen > śląskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 18-07-2021
Gemaakt op: 18-07-2021
Gepubliceerd op: 28-08-2021
Laatste verandering: 28-08-2021
55x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
69 x Bekeken
40 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
4 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: ajka, Chrząszcze2, miaucel, WRÓBEL.
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Take something to write  Nature  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Mrówka PZL 126, to samolot przeznaczony do prac rolnych. Jego zadaniem miało być roprzestrzenianie nad polami chemikaliów w małych ilościach oraz ochrona ochrona ekologiczna lasów: jak patrolowanie lasów, wykrywanie pożarów, rozpoznawanie ognisk szkodników i chorób roślin, wykrywanie i określanie rodzajów zanieczyszczeń środowiska naturalnego oraz pomiar ich stężenia, a także do lotów treningowych i rekreacyjnych.
Mgr inż. Andrzej Słociński opracował koncepcję samolotu w 1979 r. 
W 1983 r. został opracowany projekt wstępny samolotu.
W 1985 zbudowano makietę samolotu w wielkości naturalnej i zaprezentowano ją na konferencji krajów RWPG w dziedzinie agrolotnictwa w Olsztynie. Zainteresowanie, jakie wzbudził samolot, wpłynęło na przyznanie niewielkich środków finansowych.
Samolot został opracowywany na podstawie amerykańskich przepisów lotniczych FAR-23 i brytyjskich BCAR. Przepisy te pociągnęły za sobą konieczność zastosowania określonych przyrządów pilotażowych, których duża liczba wpłynęła na masę samolotu. Jednak zastosowania tych przepisów, rokowało możliwość uzyskania certyfikatów w krajach zachodnich, a więc możliwość eksportu tej konstrukcji.
W 1985 r. rozpoczęto wytwarzanie pierwszych elementów, w 1988 r. roz­począł się montaż pierwszego proto­typu i próby statyczne oraz wyni­kające z nich niewielkie poprawki. Pierwszy prototyp został ukończony w 1989 r. 
Brak zainteresowania ze strony potencjalnych użytkowników, likwidacja ZUA oraz inne problemy, spowodowały wstrzymanie programu.

 

Nie trzeba ściągać całego kesza - wystarczy otworzyć pojemnik.