Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Widok na most podsadzkowy Wojciech - OP9C3T
w Zabrzu
Właściciel: Zyfika
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > śląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 05-04-2021
Data utworzenia: 05-04-2021
Data opublikowania: 05-04-2021
Ostatnio zmodyfikowano: 05-04-2021
35x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 2 obserwatorów
52 odwiedzających
20 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Początkowo to miał być kesz pokazujący most podsadzkowy Wojciech, ponieważ myślałam że nie da się do niego bliżej podejść. Umieściłam pojemnik w terenie, poszłam poszwędać się po okolicy i znalazłam w miarę dogodne dojście pod sam most. Trochę z lenistwa, bo wróciłam inną drogą, a trochę z faktu, że kesz fajnie się wpasował w miejsce ukrycia postanowiłam zostawić i tego:)Tak więc jest to taki dodatkowy +1 do statów, a i sam obiekt ładnie się prezentuje z tej strony;).

Coś o moście :

Most podsadzkowy Wojciech, należący do dawnej kopalni Jadwiga powstał w 1913 roku. Służył przez dziesięciolecia do zaopatrzenia w piasek pobliskiej kopalni węgla kamiennego. Na początku lat 70. kopalnia zlikwidowała Szyb Wojciech. Sam most zsypowy funkcjonował jednak dalej. W miejscu szybu utworzono punkt sprzedaży piasku KP Kotlarnia, który działa po dziś dzień. W międzyczasie wysłużoną nitowaną kratownicę mostu zastąpiono w latach 70 nową, większą konstrukcją.

W konstrukcji mostu zastosowano unikatowy system rozładunku wagonów Van der Zypen & Charlier. To, nawiasem mówiąc, ta sama fabryka i konstruktorzy znani z oryginalnej wiszącej kolejki w niemieckim Wuppertalu. Pudło wagonu było unoszone samoczynnie za pomocą rolek (tych „kółeczek”) po najechaniu na specjalne prowadnice podczas przejazdu przez konstrukcję mostu zsypowego. Prowadziło to do załamania podłogi i grawitacyjnego rozładunku piasku. Technologia ta jest nadal używana w czynnych jeszcze wagonach rolkowych typu 401Vc stosowanych do transportu piasku.

źródło: kurier-kolejowy.pl

Kesz to mikro w delikatnym maskowaniu, proszę obchodzić się z nim jak z jajkiem:)Zapraszam:).

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
tu szukaj :)