Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
D11 - OP1E95
niedługo będzie już nowy !
Właściciel: user_tech
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: -4558 m n.p.m.
 Województwo: Polska > mazowieckie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 25-08-2009
Data utworzenia: 25-08-2009
Data opublikowania: 25-08-2009
Ostatnio zmodyfikowano: 17-01-2012
30x znaleziona
3x nieznaleziona
11 komentarze
watchers 7 obserwatorów
4 odwiedzających
14 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Zalecane szukanie nocą  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL
Dodatkowe atrybuty skrzynki

Warszawa Zachodnia – trzecia co do wielkości stacja kolejowa Warszawy, znajduje się na warszawskiej linii średnicowej, na zachód od stacji Warszawa Centralna, w pobliżu ronda Zesłańców Syberyjskich.

Na stacji funkcjonuje także przystanek WKD – Warszawa Zachodnia WKD, a w jej bezpośrednim sąsiedztwie Centralny Dworzec Autobusowy PPKS Warszawa. Do tego ostatniego przedsiębiorstwa należy też Hotel Zachodni w dworcowym biurowcu.

 

Historia

Stacja Warszawa Zachodnia powstała w ramach przebudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego prowadzonej od 1919. Układ torowy stacji osobowej i towarowej, która miała od zachodu ograniczać warszawską linię średnicową został oddany do użytku w 1936. Do wybuchu wojny nie udało się jednak wybudować stałego budynku dworcowego (tymczasowy mieścił się przy ul. Skalmierzyckiej).

W czasie II wojny światowej, według niektórych źródeł, w obrębie dworca Niemcy ulokowali część Warszawskiego Obozu Koncentracyjnego. Podczas powstania warszawskiego i po jego zakończeniu z Dworca Zachodniego odchodziła większość transportów, którymi Niemcy przewozili warszawiaków do obozów przejściowych w Pruszkowie i Ursusie.

W okresie powojennym, pomimo swojej wielkości i znaczenia, Dworzec Zachodni pozostawał na uboczu przemian. Dopiero w latach 70. wybudowano przejście podziemne pod peronami i tymczasowy budynek dworcowy po ich północnej stronie. W 1975 uruchomiono zintegrowany z dworcem przystanek Warszawskiej Kolei Dojazdowej Warszawa Zachodnia WKD.

W 1980 po stronie południowej oddano do użytku Centralny Dworzec Autobusowy, który zintegrowano z Warszawą Zachodnią systemem przejść podziemnych, łączących przy okazji Wolę z Ochotą. Wreszcie w latach 80. na linii do Nasielska, w odległości ok. 200 metrów od dworca, powstał przystanek kolejowy Warszawa Wola, który w praktyce jest jak gdyby dodatkowym peronem Dworca Zachodniego.

Dalsze plany

Teren pod nowy budynek dworca Warszawa Zachodnia od dawna zarezerwowany jest po północnej stronie układu torowego, obok ul. Tunelowej. W ostatnich latach rozważana jest też koncepcja przeznaczenia tej działki na cele komercyjne i budowy nowego dworca po stronie północnej, na miejscu obecnego budynku tymczasowego. Do 2012 ma powstać nowy dworzec wybudowany przez prywatnego inwestora wybranego na drodze negocjacji.

 pobrane z wikipedii

 

niedaleko znajduje sie skrzynka komory gazowe KL Warschau(link nie do skrzynki tylko do wikipedii) warto poczytać co tak na prawdę mieściło się w obecnych tunelach za rondem zesłańców! no i odwiedzić przy okazji skrzynkę Johnego224 :)

 

co do samego kesza: szukajcie na peronie 2 ;)

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Wpisy do logu: znaleziona 30x nieznaleziona 3x komentarz 11x Wszystkie wpisy Pokazuj usunięcia