Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
A103- Gryfino most zwodzony. - OP1A81
Kolejny zabytkowy most zwodzony.
Właściciel: alex22
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 0 m n.p.m.
 Województwo: Polska > zachodniopomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Zarchiwizowana
Czas: 0:10 h    Długość trasy: 0.35 km
Data ukrycia: 23-05-2009
Data utworzenia: 24-05-2009
Data opublikowania: 24-05-2009
Ostatnio zmodyfikowano: 01-04-2018
110x znaleziona
3x nieznaleziona
5 komentarze
watchers 3 obserwatorów
33 odwiedzających
80 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna dla niepełnosprawnych  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

1905

Poniższy opis zaczerpnięty został ze strony internetowej INWEST-PROJEKT http://gryfino.inwest-projekt.com.pl/.

Historia mostu - czasy przed II Wojna Światową
Budowę pierwszego mostu drewnianego ukończono w 1827r. (o długości - 281m i szer. 6,20m).
Był to most wzniesiony na podwójnych filarach drewnianych - palowych (a nad nimi właściwy most z usztywnionymi słupami). Most składał się z 22 przęseł (jarzm z wbijanych pali) z 4 jarzmem o szerokości 10m dla przepływu barek. Most wzniesiony był ponad poziom lustra wody na wysokość ok. 4,75m. Identyczny most zbudowano na Odrze Zachodniej w Mescherinie. 
Krótkie przęsła powodowały piętrzenie się lodów. W dniu 6.04.1888r. środkowa cześć mostu drewnianego (5 przęseł) uległa całkowitemu zawaleniu.
Poniesione straty oszacowano na kwotę ok. 92 tys. marek. Z czasem dokonano ich odbudowy. Ustawa z dnia 4.08.1904r. dotycząca regulacji dolnej Odry (obwałowań i pastwisk) polepszającej spływ wody wymusiła konieczność budowy nowych mostów w miejsce starych drewnianych (krótkie przęsła).
W latach 1911-1913 przystąpiono do budowy nowych mostów stalowych. Most nad Odra Wschodnią (Regalicą) stanowi przedłużenie obecnej ulicy Piastów (dawnej Bruckenstrabe).
Budowę 3 przęsłowego mostu stalowego - kratowego ukończono w 1913r. (o długości-250m i szer. 10m) i dokonano uroczystego poświęcenia w dniu 31.01.1913r. Przęsło środkowe o rozpiętości 103m (pomiędzy 2 masywnymi-kamiennymi filarami) przeznaczone dla przepływu barek wyposażone było dodatkowo w obrotowy mostek o 7m rozpiętości. W takim stanie dotrwały oba mosty odrzańskie do okresu II Wojny Światowej. Most Gryfiński uległ poważnym zniszczeniom podczas działań wojennych, uniemożliwiając przeprawę na drugi brzeg rzeki.

Historia mostu - czasy po II Wojnie Światowej
Most o konstrukcji stalowej (kratowej) trzyprzęsłowej o rozpiętościach przęseł: 71,40+103,20+71,40 i długości 246,00 m. w formie belki ciągłej z przegubami-ustrój statycznie wyznaczalny. Most jest obiektem stalowym, kratowym o konstrukcji pomostu z blach nieckowych. Przęsła mostu oparte są na masywnych betonowych filarach o nieznanym posadowieniu. Wszystkie elementy konstrukcji stalowej są spawane, natomiast tylko styki robocze są nitowane.
Ustrój niosący stanowi kratownica o zmiennej wysokości i zakrzywionej osi przęsła środkowego. W przęśle środkowym pomost podwieszony jest do pasa dolnego dźwigarów kratowych przy pomocy wieszaków. W połowie przęsła środkowego znajduje się część podnoszona pomostu o rozpiętości 8,0 m. Wysokość podnoszenia wynosi 7,0 m. Nad przęsłem podnoszonym znajduje się kabina sterownicza, w której znajdują się urządzenia do podnoszenia przęsła przeciwwagą. Do przeglądów i utrzymania bieżącego mostu podwieszony jest do poprzecznic, wózek rewizyjny.

:: znaczące daty w historii mostu
1857r. zakończenie budowy pierwszego mostu (most drewniany o długości 281m i szer. 6,20m)
1888r. zawalenie się 5 przęseł środkowych,
1913r. nowy most stalowy - kratowy 3 przęsłowy (w miejsce drewnianego) o rozpiętości teoretycznej 246,00m (71,40 + 103,20 + 71,40) i szer. 10,30m. Całkowita długość łącznie ze skrzydłami) - 266,70m
1945r. wysadzone przęsło środkowe pod koniec wojny
1955r. odbudowany po zniszczeniach wojennych
2006r. kapitalny remont (po 50 latach)

Osoby nie zainteresowane skrzynkami o tematyce mostowej i magnetycznej, oraz te które nie lubią samych   logbooków proszone są o nie szukanie tej skrzynki!

Kesz jest MAGNETYCZNY, umieszczony nieco poniżej poziomu betonowego chodnika.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obszary ochrony przyrody
Prawdopodobnie skrzynka znajduje się na obszarze NATURA 2000 :
Dolina Dolnej Odry  -  PLB320003
Dolna Odra  -  PLH320037
natura2000
Obrazki/zdjęcia
mostek
Duży spojler.