Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Uważaj na pociąg! - OP1963
Kamienny wiadukt w Buszkowie
Właściciel: Plusz
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 94 m n.p.m.
 Województwo: Polska > kujawsko-pomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Czas: 0:10 h    Długość trasy: 0.50 km
Data ukrycia: 01-05-2009
Data utworzenia: 03-05-2009
Data opublikowania: 03-05-2009
Ostatnio zmodyfikowano: 04-05-2009
77x znaleziona
8x nieznaleziona
5 komentarze
watchers 6 obserwatorów
93 odwiedzających
57 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
2 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Araz_BDG, MaciekBDG
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Skrzynka niebezpieczna  Szybka skrzynka  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne  Potrzebna łopatka 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Kamienny wiadukt w Buszkowie między Koronowem a Mąkowarskiem powstał w 1909 roku. Trzydziesto metrowa konstrukcja o ciekawej budowie, umożliwiała połączenie kolejowe pobliskich miejscowości po dwóch stronach "imponującej" rzeki - Krówki.

Dziś linia wykorzystywana jest sporadycznie, lecz zalecamy wzmożoną ostrożność podczas zdobywania kesza! Nie zalecamy również opierania się o barierki wiaduktu! Ze względu na znaczną wysokość prosimy o rozwagę!

-----

Stojąc na wiadukcie w Buszkowie zwróć uwagę na bardzo ciekawą budowę geomorfologiczną rynny byszewskiej. Należy ona do najdłuższych rynien Pojezierza Krajeńskiego i charakteryzuje się piętrowością wynikającą z nałożenia na siebie rynny subglacjalnej i glacjalnej. Rynna subglacjalna powstała w wyniku erozji wód podczas maksymalnej transgresjii lądolodu w fazie leszczyńskiej ostatniego zlodowacenia plejstoceńskiego (około 20 ka BP). Jednk przed wytopieniem się lodu i powstaniu jezior (Kadzionka na północy i Młyńskiego Stawu napołudnie od Ciebie) na obszar rynny ponownie nasunął się lądolód i doprowadził do powstania rzeźby egzaracyjnej. Na całym odcinku widoczne są podłużne wały o nierównym grzbiecie i zmiennej szerokości - są to drumliny. Ostatnim elementem są liczne dolinki erozyjne powstałe dzięki erozji wód z części wysoczyznowej. Poniżej zamieszczam rycinę prezentującą formy wyżej omówione - spróbuj odnaleźć je w terenie...

 

 

Materiały zaczerpnięte z pracy: M.Pasierbski, 2003, Rzeźba, budowa wewnętrzna i mechanizm przekształceń więcborskiej strefy marginalnej, Wyd. TOP KURIER, Toruń

-----

Gdzie zaparkować samochód podczas zdobywania kesza:

1. Jadąc od Koronowa w stronę Tucholi na ostatnim zakręcie w lewo - odbijamy w prawo w drogę gruntową z charakterystycznego białego tłucznia i tam szukamy "małego" kamiennego wiaduktu przy którym znajduje się wejście na torowisko...

2. Jadąc z Koronowa do Tucholi możemy zatrzymać się po prawej stronie pod samym wiaduktem koło rzeki Krówki - ta droga jest bardziej ekstremalna i niezbytnio zalecam ją po opadach deszczu...

Pozdrawiamy, Ika plus Plusz

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
widok z wiaduktu
SPOILER