Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Most Gdański - OP0243
Mela lubi mosty :)
Właściciel: Mela
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 87 m n.p.m.
 Województwo: Polska > mazowieckie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 01-04-2007
Data utworzenia: 01-04-2007
Data opublikowania: 01-04-2007
Ostatnio zmodyfikowano: 28-08-2012
180x znaleziona
6x nieznaleziona
10 komentarze
watchers 12 obserwatorów
7 odwiedzających
77 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Opis PL
Most Gdański - most w Warszawie na Wiśle. Wybudowano go na filarach zburzonego Mostu przy Cytadeli. Jest długości 406,5 m.

Most Gdański składa się z dwóch części: kolejowej i drogowo-tramwajowej.

Część drogowo-tramwajowa
Most został zbudowany w latach 1957-1959, a otwarty 31 lipca 1959 r. (spóźniono się z otwarciem z okazji 22 lipca).

Most drogowy jest częścią obwodnicy śródmiejskiej. Łączy lewobrzeżną ul. Słomińskiego z prawobrzeżną ul. Starzyńskiego. Most ma rzadko spotykaną konstrukcję, gdyż jest mostem dwupiętrowym. Na dolnym poziomie przebiegają linie tramwajowe, chodnik (strona północna) i ścieżka rowerowa (strona południowa), a na górnym piętrze umieszczono czteropasmową jezdnię i chodniki.

Most ten, podobnie jak Most Świętokrzyski spełnia bardziej rolę lokalną niż tranzytową. Wynika to m.in. z braku rozbudowanych węzłów drogowych po obu stronach Wisły. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że most po prawobrzeżnej stronie Warszawy spotyka się z dużym rondem pozbawionym sygnalizacji świetlnej. Od 2005 r. trwa gruntowna przebudowa Ronda Starzyńskiego (m.in. budowa estakad), która zapewne spowoduje większe wykorzystanie Mostu Gdańskiego w ruchu samochodowym w przyszłości.

W godzinach popołudniowych most bardzo mocno zatyka się w stronę Pragi. Efekt ten powinien zniknąć, lub znacząco się zmniejszyć po zakończeniu przebudowy Ronda Starzyńskiego.

W latach 1997-1998 most przeszedł remont, został pomalowany na zielono, a dolny poziom został oświetlony kolorowymi świetlówkami (co daje bardzo atrakcyjny efekt w nocy). Powszechnie uważa się, że z tego warszawskiego mostu jest najładniejszy widok, szczególnie na Stare Miasto.

Część kolejowa
Drugą częścią Mostu Gdańskiego jest most kolejowy. Został odbudowany zaraz po wojnie i oddano go do użytku już w 1946 r. jako drugi po Moście Poniatowskiego. Do odbudowania Mostu Średnicowego był jedynym mostem kolejowym w Warszawie.

Stoi ona na północ (czyli z biegiem Wisły) w stosunku do części drogowej. Umieszczono na niej dwa tory kolejowe oraz wiele instalacji, m.in. magistralę ciepłowniczą. Most ten łączy dwie stacje kolejowe: Warszawa Gdańska i Warszawa ZOO. Znaczenie kolejowe Mostu Gdańskiego jest nieco inne Mostu średnicowego. Jest on mostem do ruchu towarowego oraz lokalnego osobowego.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Most_Gda%C5%84ski

Cache schowany jest przy części kolejowej.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Most z nasypu
Obok zielonego :)