Posiadasz mapę prowadzącą do skarbu? Chcesz go znaleźć? Ho ho hooo! Łatwo nie będzie! Aby znaleźć i dostać się do skarbu piratów potrzebna jest nie tylko "mapa", ale również klucz otwierający skrzynię. Jeśli chcesz znaleźć skarb, zdobądź wprzódy ów klucz. Klucz ten ukryty jest na "wyspie" i aby na tę wyspę dotrzeć, musisz wykazać się nie lada sprawnością! Zresztą klucz to dopiero pierwszy etap. Drugi jest trudniejszy - pokonaj bagna i wydrzyj beczkę ze skarbem pilnującej go, ogromnej szczeżui! Udać może się tylko najwytrwalszym i najdzielniejszym poszukiwaczom skarbu! Azali tego chcesz? Zatem w drogę!
Opis skrzynki:
Do zaliczenia są dwa etapy i kilka waypointów z zadaniami, których wykonanie potrzebne jest do zdobycia kordów pierwszego i drugiego etapu. Zalecam wycieczkę rowerem, którym można bez problemu podjechać do wszystkich etapów i waypontów. Jeśli decydujecie się na samochód - będzie trzeba trochę pospacerować, ale o to właśnie chodzi! Miejsce jest piękne! Dla pierwszych 3 znalazców - certyfikaty!
Uwaga!!! Poszukiwanie skrzynki na własną odpowiedzialność. Zadanie w pierwszym etapie trudne, absolutnie nie dla dzieci! Podejść z rodziną można po ścieżce bez problemu, natomiast dalej, w las wchodzi jedynie osoba pełnoletnia! Drugi etap może wymagać gumiaków, jednak mi się dwa razy udało dostać w adidasach (na sucho). Nie ponoszę odpowiedzialności za ewentualne wypadki, kleszcze, itp.
Opis zadań:
Udaj się do kolejnych punktów, które powinny wyświetlić się na mapie...
Punkt 1. Pierwszy waypoint jest jednocześnie miejscem startu (współrzędne skrzynki podane na wstępie). Ile 'wszystkich' ryb widzisz na tablicy? Zapisz jako "a"
Punkt 2. Zadanie dla osób dorosłych. Mierzenie obwodu. Stań przy dębie, obejmij go tak szeroko, jak tylko możesz wyciągnąć ramiona. Ile razy w przybliżeniu udało ci się "opleść" ramionami pień drzewa? Zapisz jako "b"
Obliczamy kordy pierwszego etapu. Podstaw wcześniejsze liczby "a" i "b" do wzorów i wyznacz współrzędne wyspy z kluczem.
x=628-a*b*4
y=178*b/0,4-979
N 50° 40.x' E 17° 40.y'
Punkt 3. Zapisz ile lat liczy koło myśliwskie, któremu poświęcono głaz przed którym stoisz ("a"). Na jednym z drzew obok kamienia, dawno temu ktoś wyrył datę... Który to był rok? ("b").
Punkt 4. Ile "wszystkich" ptaków widzisz na tablicy (z wyłączeniem tego na zdjęciu w tle, wyglądającego jak duch). "c" Udaj się na pomost. Odnajdź wyryty w drewnie, świeży napis (inicjały i data). Zapisz liczbę dnia miesiąca z tej daty ("d").
Obliczamy kordy drugiego etapu. Podobnie jak wyżej, podstawiamy wyniki a, b, c, d do wzorów.
x=896+(b+12)/a
y=[(c+d)*77]-1234
N 50° 40.x' E 17° 40.y'
Po zdobyciu kesza, klucz odnosimy na miejsce!!
Powodzenia!
WP nummer | Symbool | Soort | Coördinaten | Beschrijving |
---|---|---|---|---|
Parkeerplaats | --- | Parking. Ludzie zostawiają samochody przed szlabanem. | ||
1 | Fysiek punt | --- | Punkt 1. Tablica informacyjna "Dolina Karpia" | |
2 | Fysiek punt | --- | Punkt 2. Pomnik przyrody - dąb | |
3 | Fysiek punt | --- | Punkt 3. Głaz narzutowy | |
4 | Fysiek punt | --- | Punkt 4. Tablica informacyjna "Staw Sangów" |