Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
A030- Zakopany statek - OP1462
Właściciel: Arishia
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 21 m n.p.m.
 Województwo: Polska > zachodniopomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Zarchiwizowana
Czas: 0:15 h    Długość trasy: 0.03 km
Data ukrycia: 28-10-2008
Data utworzenia: 30-10-2008
Data opublikowania: 30-10-2008
Ostatnio zmodyfikowano: 29-04-2018
190x znaleziona
10x nieznaleziona
12 komentarze
watchers 12 obserwatorów
42 odwiedzających
121 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

OPIS MIEJSCA:

Ów maszt pochodził z parowca zbudowanego w niemieckiej stoczni Bremer Vulkan w 1929 roku dla francuskiej Compagne Generale Transatlantique. Był statkiem drobnicowo-pasażerskim (10 tys. ton nośności, 150 metrów długości, 3 pokłady, 5 ładowni, 37 miejsc pasażerskich). Nosił nazwę „Wisconsin” i pływał na trasie z Europy do Ameryki Północnej.
W 1951 roku zakupiły go PLO i zmieniły mu nazwę na „Fryderyk Chopin”. Trzy lata później przekazano go przedsiębiorstwu połowowemu „Dalmor” w Gdyni. Po przebudowaniu na statek-bazę, obsługiwał on jednostki rybackie na Morzu Północnym. Z czasem otrzymał nową nazwę – „Kaszuby II”, gdyż jak stwierdzono, poprzednia była zbyt elegancka jak dla statku bazy.
W czerwcu 1973 roku zakończył morską służbę. We wrześniu stanął przy Wałach Chrobrego, już jako hulk szkolny Liceum Morskiego. Wtedy też otrzymał imię Konstantego Maciejewicza i powoli zaczął wrastać w pejzaż miasta. Niestety swój żywot zakończył w 1982 roku w szwedzkiej złomowni, sprzedany na żyletki.
Z owego „staruszka” pozostało tylko 79 różnych elementów i urządzeń zgromadzonych w Muzeum Morskim w Szczecinie oraz biała nadbudówka stojąca przy Regalicy. Maszt kupiło Muzeum Narodowe za cenę demontażu, wówczas w 1981 roku wynoszącą 1 milion złotych. Pieniądze na tę operację przeznaczyło miastu Ministerstwo Kultury i Sztuki, uznając zabytkową wartość obiektu.

Coś o maszcie:http://pl.wikipedia.org/wiki/Maszt_ze_statku_s/s_%22Kapitan_K._Maciejewicz%22 

 

OPIS SKRZYNKI:

Kesz MIKRO skitrany nieopodal masztu w drzewie na wysokości około 2 metrów. Skrzynka posiada logbook i ołówek. Przy bobrowaniu należy uważać na pomywaczy szyb samochodowych i zmotoryzowanych skrzynkożerców.

 

 

 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Góra statku.