Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
[PK] Ostbahn - OP8FN1
Krótka historia linii kolejowej
Właściciel: Fasolek
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 73 m n.p.m.
 Województwo: Polska > pomorskie
Typ skrzynki: Nietypowa
Wielkość: Mała
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 22-04-2016
Data utworzenia: 22-04-2016
Data opublikowania: 22-04-2016
Ostatnio zmodyfikowano: 28-05-2022
38x znaleziona
4x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 3 obserwatorów
100 odwiedzających
35 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
4 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: kurier, makotka, moku.stg, TSW
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Potrzebna latarka  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Kesz należy do projektu

pk

Wylosowane kategorie:
Rozmiar kesza: mała
Typ: nietypowa
Miejsce ukrycia: wnętrze
Sposób ukrycia: pod ziemią


Jest to moja pierwsza skrzynka, dlatego proszę nie oczekiwać za dużo. Założyłem skrzynkę związaną z linią kolejową przy której blisko mieszkam. Jest to jedna z niewielu już linii spalinowych w naszym kraju, a jak dowiedziałem się ma bogatą historię.

Historia:

Pruska Kolej Wschodnia (niem. Preußische Ostbahn) – linia kolejowa długości około 740 km, łącząca Berlin ze stolicą Prus Wschodnich – Królewcem oraz z leżącymi na granicy z Imperium Rosyjskim Ejtkunami.

Koncepcja jej budowy powstała w 1842 a pierwsze prace rozpoczęto w 1846 r. W 1851 linia z miejscowości Krzyż dotarła do Bydgoszczy, następnie w 1852 do Gdańska i w 1853 Królewca. Odcinek Tczew – Malbork, ze względu na trwającą budowę mostów na Wiśle i Nogacie, do 1857 pasażerowie przebywali dyliżansami konnymi. Budowę linii kontynuowano i w 1860 poprzez Insterburg dotarła do granicy z Rosją w Eydtkuhnen (pol. Ejtkuny). W 1861 wybudowano odcinek BydgoszczToruń, przedłużony rok później do Aleksandrowa Kujawskiego. W latach 1871-1873 zrealizowano budowę drugiej równoległej linii w kierunku granicy rosyjskiej z Torunia przez Iławę, Olsztyn, Korsze, Gierdawę do Wystruci i dodatkowo linii z Piły przez Chojnice i Starogard Gdański do Tczewa.

W 1880 sieć osiągnęła 2210 km, w 1895 4833 km.

Od 1888 wchodziła w skład pruskich kolei państwowych. W 1895 Kolej Wschodnią zarządzaną dotychczas z jednego miejsca – z Bydgoszczy, rozdzielono między trzy obszarowe dyrekcje kolejowe – w Bydgoszczy, Gdańsku i Królewcu.

Obecnie Kolej Wschodnia utożsamiana jest w Polsce zasadniczo jedynie z odcinkiem [Berlin] – Kostrzyn nad OdrąGorzów Wlkp.PiłaChojniceTczewMalborkBraniewo – [Kaliningrad].

Tyle z wikipedii.

O skrzynce:

Skrzynka nietypowa więc kordy orientacyjne. Po dotarciu na miejsce zagłębiamy się pod ziemię i szukamy około 5 metrów od wejścia południowego.Nisko.

 

 

Wpisy do logu: znaleziona 38x nieznaleziona 4x komentarz 0x Obrazki/zdjęcia 2x Wszystkie wpisy Galeria