Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
MILITARYBOX - Gierłoż - OP12DD
Skrzynka ukryta w Wilczym Szańcu w Gierłoży. Trzeba się trochę powspinać po betonie. Dwa warianty wejścia :)
Właściciel: Andalka
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 142 m n.p.m.
142 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
25 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Bartek111, C-Yo, Chochlik., crl_ost, Duch Miasta, iwonia1999, k_tadek13, Łuki, Marcello002, martuś, MED, Mirekk, MPG, Nataszka, NivilS, noorbi, Qbhaq, rredan, rubin, rudymaniek, szkworcka, ViruS..., wader, Whatever, ZgReD19_&_Liv
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Dostępna w określonych godzinach lub płatna  Skrzynka niebezpieczna  Potrzebna latarka  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Gierłoż kojarzy nam się głównie z byłą kwaterą Hitlera i nieudanym zamachem na niego. Obecnie cały system bunkrów i schronów jest zniszczony, tylko nieliczne ocalały w całości. Stwarza to doskonałą okazję do pochodzenia po "skałkach" bunkrowych. Właśnie w jednym z takich na w pół zniszczonych bunkrów jest ukryta skrzynka.

Skrzynka znajduje się w bunkrze nr 11. Mamy dwie drogi dojścia - trudniejszą i łatwiejszą. Opisuję obie. Pamiętaj, że szukasz tej skrzynki na własną odpowiedzialność! Teren jest trudny, nawet w opcji łatwiejszej!

Droga trudniejsza Należy zabrać ze sobą latarkę. Może być trudno się przecisnąć osobom nieco bardziej puszystym lub z plecakiem.

Wchodzisz do bunkra 11. Idziesz korytarzem prosto, przechodzisz nad schodkami i idziesz dalej. Po lewej strone otwiera się większe pomieszczenie, należy wejść do środka. Po prawej stronie będzie widać światło dzienne za plątaniną prętów zbrojeniowych. Trzeba przejść w stronę światła. Uwaga na pręty wystające z "sufitu". Dochodzimy do szczeliny. Należy spojrzeć w lewo - obrośnięte nieco mchem kamienie, pręty wystające z betonu. Wspinamy się po tym na górę i dalej już mamy część drogi wspólną dla obu wariantów.

Droga łatwiejsza Można zabrać starsze dzieci, nie potrzeba latarki. Łatwiejszy dostęp, również dla większych osób.

Obchodzisz bunkier zgodnie z ruchem wskazówek zegara. W miejscu, gdzie ściany są podpierane przez mnóstwo patyczków, wchodzisz między dwa duże betonowe bloki. Skręcasz od razu w lewo i po paru metrach w "wąwóz" w prawo. Trzeba wejść na występ około 1 metra w górę i dalej do przodu. Dochodzimy do fragmentu bloku, który leży na środku naszej ścieżki. Dalej droga już jest wspólna.

Wspólna droga Przechodzimy nad głazem i skręcamy w wąską szczelinę w prawo. Na środku rośnie krzak leszczyny. Przechodzimy za leszczynę (uwaga na pręt na wysokości uda) i tu jest już prawie kres naszej wędrówki. Przed nami dwa bloki betonowe, a nad nimi dwa pręty zbrojeniowe na całą szerokość szczeliny. Należy się przecisnąć pod prętami i poszukać skrzynki u stóp.

UWAGA! Skrzynka tematyczna - dokładamy tylko przedmioty kojarzące się z militariami:)skrzynka na razie wypchana po brzegi, jak na zdjęciu.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obszary ochrony przyrody
Prawdopodobnie skrzynka znajduje się na obszarze NATURA 2000 :
Gierloz  -  PLH280002
natura2000
Obrazki/zdjęcia
Wariant trudniejszy - wejście
Wariant trudniejszy - uwaga na schody
Wariant trudniejszy - pomieszczenie po lewej
Wariant trudniejszy - droga do szczeliny
Wariant trudniejszy - tędy na górę
Wariant trudniejszy - uwaga na wystające pręty
Wariant łatwiejszy - wejście między blokami
Wariant łatwiejszy - między drzewami przed siebie
Wspólna droga - przechodzimy nad głazem
Wspólna droga - krzak leszczyny
Za głazem
Miejsce ukrycia
Skrzynka
Wpisy do logu: znaleziona 237x nieznaleziona 1x komentarz 4x Obrazki/zdjęcia 6x Wszystkie wpisy Galeria