Mieczysław Bekker urodził się 25 maja 1905 r. w Strzyżowie, gmina Horodło.Od najmłodszych lat interesował się techniką. Z młodszym bratem zbudował w ogrodzie obserwatorium astronomiczne, jak również replikę szybowca Otto Lilienhala. Po maturze rozpoczął studia na Wydziale Mechanicznym Politechniki Warszawskiej o specjalności samochodowej. Po studiach pracował w Biurze Badań Technicznych Broni Pancernej Wojskowego Instytutu Badań Inżynierii a po jego reorganizacji - w Dowództwie Wojsk Pancernych. Podczas II w.św. walczył w kampanii wrześniowej. Przez pół roku był internowany. Dostał się do Francji, gdzie pracował na Wydziale Czołgów Ministerstwa Uzbrojenia w Paryżu.W 1942 r.pracował w Biurze Badan Broni Pancernej w Ottawie. W 1954 r. przeniósł się do USA, gdzie zatrudniono go w wojskowym Laboratorium Lokomocji Lądowej. W 1961 r przyjął stanowisko dyrektora Instytutu Badań koncernu samochodowego General Motors.W tym samym roku wygrał konkurs na pojazd do poruszania się po Księżycu, ogłoszony przez Agencję Astronautyki i Przestrzeni Kosmicznej (NASA). Pojazd Lunar Roving Vehicle - LRV owymiarach :3,25 m długości i 1,8 m szerokości o napędzie na cztery koła, zasilany dwoma akumulatorami LVR, mógł pokonać odległość do 100 km. To trzy takie pojazdy skonstruowane przez zespół Bekkera wylądowały na Księżycu. Były one na wyposażeniu Apollo 15,16 i 17. Zmarł 8 stycznia 1989 r w Santa Barbara w Kalifornii.
Bardzo skrótowe informacje o prof. Bekkerze, są na tablicy informacyjnej przy pomniku.
Kesz - po drugiej stronie parkingu, słup z trzech szyn wąskotorowych.
Powodzenia.