Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
SKM w Trójmieście - OP87KE
po modernizacji w 2014 r.
Eigenaar: My_Key
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 15 meter NAP
 Provincie: Polen > pomorskie
Cache soort: Onbekende Cache
Grootte: Micro
Status: Gearchiveerd
Geplaatst op: 16-03-2015
Gemaakt op: 11-03-2015
Gepubliceerd op: 16-03-2015
Laatste verandering: 28-05-2015
4x Gevonden
0x Niet gevonden
4 Opmerkingen
watchers 10 Volgers
7 x Bekeken
3 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
2 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: destick, Emisza
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Periodical/Paid  Go geocaching with children  Accessible for disabled  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście (identyfikator literowy – SKMT, cyfrowy – 1351) – polskie przedsiębiorstwo transportowe, zarządzające wydzielonym systemem kolei miejskiej na terenie aglomeracji gdańskiej.

Pociągi przedsiębiorstwa Szybka Kolej Miejska w Trójmieście łączą w sposób typowy dla kolei miejskiej Gdańsk, Sopot, Gdynię, Rumię, Redę i Wejherowo. Przewoźnik obsługuje również relacje do miast Pruszcz Gdański, Tczew, Lębork oraz Słupsk, realizując tym samym funkcje przewoźnika regionalnego.

Taborem wykorzystywanym na linii SKM przez długie lata były głównie składy EN57, EN71 oraz EW58. Wszystko się zmieniło 2007 r., kiedy to do akcji wkroczył zmodernizowany tabor EN57KM, a zaraz potem EN71AC oraz EN57AKM (i ten ostatni nas interesuje).

W 2014 r. zakończyła się modernizacja 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EN57AKM), zrealizowana w ramach projektu „Rozwój SKM w Trójmieście”. Dwa ostatnie ezt zostały uroczyście przekazane do eksploatacji podczas „dnia otwartego” budowanego przystanku SKM Gdańsk Śródmieście.

Bardzo szybko, bo w ciągu jednego roku udało się zmodernizować 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych SKM, co było trudnym zadaniem zarówno dla wykonawcy, jak i naszej spółki. Musieliśmy utrzymywać bowiem minimalną konieczną ilość taboru potrzebnego do wykonania zaplanowanego rozkładu, w czasie gdy inne pojazdy znajdowały się w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim.

Mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów w SKM.

Kontrakt zrealizował ZNTK Mińsk Mazowiecki, wchodzący w skład grupy kapitałowej Pesa Bydgoszcz. Jego wartość wynosiła 124 mln zł. 

Co się zmieniło?

W modernizowanych pojazdach dokonano m.in. wymiany siedzeń, okablowania, zainstalowano wygłuszenia i ocieplenia pojazdu, wymieniano czoła pociągu na kompozytowe, wymieniano szyby na pakietowe z izolacją termiczną. Zainstalowano nowe oświetlenie i ogrzewanie, elektroniczne tablice w środku i na zewnątrz składu, elektryczne drzwi między wagonami, „ciepłe guziki”, stojaki na rowery, platformy umożliwiające wjazd do pociągu osobom na wózkach, monitoring, toalety z zamkniętymi obiegami (ze względu na oszczędność miejsca, jedna z dwóch toalet znajdująca się w każdym składzie została zlikwidowana). Zlikwidowano ścianki działowe przy drzwiach wejściowych.

Zamontowano nowoczesne silniki i układy napędowe umożliwiające odzyskiwanie energii do sieci trakcyjnej, a także nowoczesne sprężarki, charakteryzujące się większą niezawodnością i cichą pracą. Prędkość maksymalną w zmodernizowanych składach podniesiono do 120 km/godz.

 

Która dokładnie skm nas interesuje?

EN57AKM-1704ra lub 2 120 114-5.

To ona Cię interesuje 

 

Kesz: W skm szukaj małego znaczka "G", który znajduje się nad jednym z młotków bezpieczeństwa, między 2 i 3 drzwiami od początku lub końca składu (zależy, w którą stronę jedziemy). Keszyk jest pod siedzeniem, przy którym znajduje się "G". Po wszystkim dokładnie odłóż, tak, aby był niewidoczny, aby się trzymał i nie spadł (czyli na magnes pod siedzeniem).

Dobrym pomysłem może okazać się wejście do skm na początku trasy, wtedy jest ona właściwie pusta i "nasze" miejsce prawdopodobnie będzie wtedy wolne :)

Powodzenia!

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
2 120 114-5
EN57AKM-1704ra
Szukaj 1,5m niżej
Logs: Gevonden 4x Niet gevonden 0x Opmerking 4x Alle logs