Wybrane ze źródeł wskazanych poniżej:
Podczas pierwszej wojny światowej w końcu 1914 r. front
niemiecko-rosyjski ustabilizował się wzdłuż rzek Bzury, Rawki i Pilicy.
Aby usprawnić zaopatrzenie swoich wojsk, w lutym 1915 r. niemieckie
wojska kolejowe zaczęły budowę kolei polowej o szerokości toru 600 mm
od stacji kolei normalnotorowej w Rogowie w kierunku wschodnim, ku
linii frontu. Do lata 1915 r. wybudowano liczącą 48 km linię do Białej
Rawskiej prowadzącą przez Rawa Maz [...] Wkrótce zaczęła mieć charakter
kolei użytku publicznego, w 1917 r. wprowadzono planowy ruch pociągów
osobowych z Rogowa do Białej Rawskiej [...]
Po II wojnie światowej,
w latach 50-tych zaczęły się zwiększać przewozy masy towarowej, aż
osiągnęły dwukrotnie wyższy poziom od przedwojennych. W 1954 r. w
ramach modernizacji przebudowano całość kolei Rogowskiej z toru o
szerokości 600 mm na 750 mm, a w latach 70-tych wprowadzono nowe
lokomotywy spalinowe. W latach 90-tych kolejka zaczęła przeżywać ostry
kryzys i była bliska likwidacji. Sprawę całkowicie zmienił fakt
wpisania kolejki rogowskiej do katalogu zabytków.
W 2001r. stała się własnością Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych.
Cache:
W miejscu o podanych współrzędnych zebrano na otwartym terenie, dostępnym dla wszystkich, lokomotywy, wagony osobowe i towarowe. Cache w zasadzie drive-in, ale warto rozejrzeę się troszkę. Skrzynka magnetyczna, większa niż mikro. Szukaj "7007-1". Dokładność współrzędnych 2,9m.