"Od dłuższego już czasu w okolicach Strzebielina można było zauważyć wzmożoną paranormalną aktywność. Ludzi nawiedzały przerażające sny, pojawiały się doniesienia o dziwnych stworach w lesie, kilka osób zaginęło bez śladu... Znaki te powinny były dać do myślenia, jednakże nikt już nie pamiętał starych opowieści o koszmarnych istotach z innych wymiarów, ani tym bardziej związanych z nimi przepowiedni. Lamentów starej, obłąkanej Wiridiany z Paraszyna nikt nie traktował poważnie. Do czasu. Gdy otworzyły się Wrota Podziemi było już za późno. Na zewnątrz wypełzło Zło…"
Skrzynka "Sukkub InO 2013 - Wrota Podziemi" jest jednocześnie skrzynką eventową Sukkub InO 2013 - Trasa Geocachingowa oraz pamiątką po tym wydarzeniu. W pierwotnym założeniu miała być to jedyna pamiątka po trasie, ale w wyniku opinii zebranych od uczestników postanowiłem opublikować wszystkie skrzynki osobno, zostawiając jednakże formę imprezy na orientację jako wersję hard - dla chętnych. Jest to jednocześnie jedyna możliwość wpisania się do skrzynki SK 26, czyli Znaku Starszych Bogów.
UWAGA: współrzędne nie wskazują miejsca ukrycia skrzynki, a jedynie na szkołę, w której znajdowała się baza rajdu.
Aby uzyskać możliwość wpisu do tej skrzynki (dla osób, które nie startowały w rajdzie lub chcą poprawić swój wynik), należy wydrukować MAPĘ, OPIS TRASY oraz KARTĘ STARTOWĄ. Mam w domu jeszcze trochę map i opisów tras, które zostały po rajdzie, więc można się zgłosić również do mnie w tej sprawie (oczywiście w związku z błędnym oznaczeniem na wydrukowanej mapie skrzynek 22 i 23, polecam ich posiadaczom zajrzeć do wersji online i nanieść prawidłowe lokalizacje). Zgodnie z mapą i wytycznymi podanymi w opisie trasy należy odnajdywać poszczególne skrzynki i wpisywać odpowiednią kredką ich numery oraz znalezione w nich kody na wydrukowaną kartę startową (standardowa procedura w przypadku rajdu na orientację, przy czym zamiast punktów kontrolnych w postaci lampionów mamy skrzynki kontrolne). Jeżeli w skrzynce znajduja się jeszcze certyfikaty, można je zabrać (jeden na zespół) w celu uzyskania dodatkowych punktów (5 za FTF, 3 za STF, 1 za TTF). Następnie należy przesłać do mnie skan lub zdjęcie karty startowej i ewentualnych certyfikatów (adres email w profilu), a po mojej weryfikacji uzyskać hasło do wpisu w mailu zwrotnym.
UWAGA: Poszczególne skrzynki kontrolne mają swoją określoną wagę punktową. Osoby, które nie startowały w rajdzie, a chcą uzyskać wpis do skrzynki, muszą zdobyć przynajmniej 500 pkt wagowych w przypadku nieodnalezienia Znaku Starszych Bogów lub 400 pkt wagowych w przypadku odnalezienia go (punktacja liczona razem z certyfikatami). W niektórych miejscach znajdują się skrzynki stowarzyszone, które nie powodują przyznania żadnych punktów.
Wszystkie miejsca oznaczone na mapie (czyli miejsca, z których należy zacząć szukać skrzynek według podanych wytycznych) pokazane są na zdjęciach. W przypadku sfotografowanych obiektów jest to jasne, w pozostałych przypadkach miejsca "startu" oznaczone są na zdjęciach lampionami. W razie potrzeby można oczywiście posiłkować się współrzędnymi poszczególnych skrzynek kontrolnych, co w praktyce oznacza, że każdy może modyfikować stopień trudności całej trasy w zależności od swoich potrzeb.
UWAGA: Aby zachować ducha imprezy na orientację, niektóre zdjęcia pokazują te same miejsca z różnych perspektyw, mogą się też zdarzyć zdjęcia przedstawiające lokalizacje stowarzyszone.
I jeszcze małe uwagi do parametrów: skrzynka jest oznaczona jako mała, gdyż SK26 Znak Starszych Bogów jest tej wielkości, ale na trasie można spotkać skrzynki w różnych rozmiarach, od mikro do dużych. Atrybut "niebezpieczna" odnosi się właściwie tylko do jednej spośród 26 skrzynek kontrolnych, ale trzeba było go umieścić. Na szukanie większości skrzynek można zabrać dzieci, choć uprzedzam, że trasa jest męcząca ze względu na dużą ilość przewyższeń. 19 kilometrów to długość trasy w linii prostej, w wariancie optymalnym, natomiast czas 13 godzin to limit czasu (razem z limitem spóźnień), jaki był dozwolony na rajdzie (oczywiście teraz nie obowiązuje - polecam przeznaczyć na całą trasę jednak więcej czasu).
UWAGA: Kredki są integralną częścią każdej skrzynki, podobnie jak logbook. Nie są na wymianę, więc proszę ich nie zabierać!
Aktualny ranking punktacji (pierwsze 5 miejsc, skrzynki + certyfikaty) przedstawia się następująco:
1. 904 pkt - Hybryd i TiTif
2. 885 pkt - do-mi
3. 875 pkt - woyt
4. 870 pkt - bamba i greg273
5. 805 pkt - harpus
Ranking jest na bieżąco modyfikowany wraz z kolejnymi coraz lepszymi wynikami.
W skład całej trasy wchodzą skrzynki:
SK1 - Bagno Topielców
SK2 - Ukryta Dolina
SK3 - Amulet Ochronny
SK4 - Drzewny Portal
SK5 - Więzy Krwi
SK6 - Talizman Wiridiany
SK7 - Niezłomny
SK8 - Rzeka Istnień
SK9 - Wąwóz Zagłady
SK10 - Diabelski Matecznik
SK11 - Ostatni Bastion
SK12 - Skarb Wielkiej Góry
SK13 - Krajobraz Po Bitwie
SK14 - Ważna Decyzja
SK15 - Bezpieczna Kryjówka
SK16 - W Leju Po Bombie
SK17 - Nieuchronny Koniec
SK18 - Siedlisko Kruka
SK19 - Umarłe Drzewa
SK20 - Mordercza Wyprawa
SK21 - Promień Nadziei
SK22 - Błotnisty Szlak
SK23 - Artefakt
SK24 - W Cieniu Chwały
SK25 - O Jeden Most Za Daleko