Most Czołgowy Most kolejowy o konstrukcji kratownicowo-linowej w Słupsku. Zbudowany w 1890 roku jako przeprawa przez Słupię dla linii kolejowej Słupsk – Dębnica Kaszubska oddanej do użytku w 1894 r. Odbudowany po drugiej wojnie światowej (wysadzony w powietrze przez wycofujących się Niemców), nie był jednak już wykorzystywany jako most kolejowy. Tory linii jako mienie „trofiejne” zabrali Rosjanie. Jego wytrzymałość była jednak wykorzystywana przez Wojsko Polskie. Przy wyjazdach na poligon tędy przeprawiano przez rzekę do pobliskiej bocznicy kolejowej czołgi jednostki wojskowej stacjonującej przy ul. Bohaterów Westerplatte. Nośność 5 ton, długość 40,5 m. We wrześniu 2000 roku uchwała Rady Miejskiej w Słupsku nadano mu oficjalną nazwę Mostu Czołgowego (wówczas nadano oficjalne nazwy również innym słupskim mostom).
UWAGA – do otwarcia pojemnika potrzebny jest mały (bardzo mały) śrubokręt.