Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
PANORAMA_GŁÓWCZYC_4_MOST_KOLEJOWY - OP7459
Właściciel: gokglowczyce
Założyciel: dudziol
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 21 m n.p.m.
 Województwo: Polska > pomorskie
Typ skrzynki: Nietypowa
Wielkość: Normalna
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 19-10-2013
Data utworzenia: 24-10-2013
Data opublikowania: 24-10-2013
Ostatnio zmodyfikowano: 11-09-2022
48x znaleziona
1x nieznaleziona
4 komentarze
watchers 1 obserwatorów
27 odwiedzających
33 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Most stanowi część rozebranej linii kolejowej Słupskiej Kolei Powiatowej kursującej na linii od 14 sierpnia 1897 Słupsk-Żelkowo-Dargoleza, a od 1902 roku przedłużonej do Cecenowa. Początkowo funkcjonowała ona jako kolej wąskotorowa, by potem zostać przekutą na tory normalne - w 1922 r. zmieniono fragment Kępno Słupskie – Klęcino. Przez kolejnych 11 lat funkcjonował jeszcze odcinek wąskotorowy Klęcino – Dargoleza – Cecenowo (17,29 km) i wreszcie jesienią 1933 r. przekuto na szerokość normalną ostatni fragment Klęcino – Dargoleza równocześnie przeznaczając trasę Dargoleza – Cecenowo do rozbiórki. Po przebudowie linii na tor 1435 mm trasa Słupsk – Dargoleza uległa skróceniu o 2,7 km. Wszystkie te linie zostały rozkradzione przez Armię Czerwoną w kwietniu/maju 1945 r.

Na miejscu istnieją zarówno przyczółki mostowe kolei wąskotorowej jak i żelbetonowy most normalnotorowy.


Skrzynka oznaczona jest jako nietypowa gdyż kordy wskazują na szczyt mostu, a sam kesz ukryty został w jego pobliżu - pierwszy spoiler ukazuje widok z mostu, kolejny samo miejsce ukrycia kesza. Kesz jest całkiem spory co nie co zakopany oraz zamaskowany. Prosimy kesza nie odkopywać, a jedynie odkręcić jego wieko i wyciągnąć co trzeba. Kesz pełen jest skarbów, co za tym idzie pierwsi znalazcy będą mieli co zabrać, a jeśli dobrym obyczajem coś pozostawią, zawsze będzie co wymienić.

Obrazki/zdjęcia
widok z mostu
żółta nakrętka
trochę historii